Jag satte nyss en B230 i min 142 -69..
Passar väl "sådär" men inte helt tokigt ändå

Mats tog ett par bilder:
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.php?t=21163
Här har du även en bild på mitt deluxe spakställ om du ska ha långkerstin på en M47...
http://img.photobucket.com/albums/v350/ ... C01004.jpg
Har tyvärr inga fler bilder men.
Gör egna motorfästen!
Korta av oljetråget en bit, det tar gärna i framvagnsbalken annars.
Jag kapade upp kardantunneln från hålet till växelspaken och 40cm bakåt.
M47 med "långkerstin-spakställ" hade svårt att rymmas annars

Jag använde kardan med stödlager och allt från 740, bara att göra ny hållare till stödlagret, kardan kapade jag på garagegolvet på två ställen, blev bra!
Jag satte motorn långt bak, har kanske 20-30mm mellan topplock och torped.
Fick kapa bort lite utstickande plåt på höger ramben för att grenröret inte skulle ta i! slipade även bort typ 5mm på grenröret för bättre frigång.
Jag använde växellådsbalken från 142an, bara att svetsa fast ett nytt hål på ett annat ställe till kudden, använde dom bakre fästhålen i karossen som man använder när det är M41låda i bilen...
Du kan heller inte ha 3skivig nedre remskiva..
Eller jag har det nu iofs, kapade av yttersta skivan med rondellen bara

Det tar i kränghämmaren annars...
Bara att du frågar om du undrar nått!
Jag ska försöka ta lite bilder på hur det blev med vissa detaljer

Eller om du bor runt Umeå är du välkommen i garaget på ett studiebesök.