Sida 1 av 1

200hk b20 Hvilken kam ?

Postat: tor mar 06, 2008 8:50 pm
av abarth
Er det mulig å få ut ca 200hk i en b20-b22 med portad/planad topp 46/38,5 ventiler (racerfeldt) 4 stk 40mm mc-forgassere. Hvilken kam kan brukes til dette ? Motoren skal i en folkracebil. 8)

Postat: fre mar 07, 2008 9:18 am
av caterpillar
er nokk muli, men da bør topplokket være skikkeli portet( inte slik vedbodtrim :hihi: ) 4x40mm tror ja er litt lite..... blir lite toppturtall, men vil kansje dra bra fra botn....
borr den bare til b21( 92mm) da er det lettere å skaffe deler
liker nu KGs greier så en kg 19 eller grøvre kammer
eltronisk tenning er ett must :thumbright:

Postat: lör mar 08, 2008 10:24 am
av abarth
Har en kg5 kam, vil den fungera på ett slikt oppsett ?

Postat: lör mar 08, 2008 11:56 am
av caterpillar
kg5... ja det burde det kansje: om du bytar forgassere til str 48+
å får topplokket skikkeli portet( timo eller noen anna som filar i b20 topplokk)

Postat: lör mar 08, 2008 4:39 pm
av abarth
Duger ikke toppar gjort av racerfeldt ? Hvilket tennings system kan brukas ? Fra b230 (240) ?

Postat: lör mar 08, 2008 4:57 pm
av caterpillar
racerfeldt..... har inte hørt om han...beklage.finne masse løsninger på tenningsystem, både med å uten fordelare....( saaab 900) muli, men eltronisk tennning bør det være..... :hihi: aftermarked 085 fordelare..
har kjørt med sparkrite 2002( gammelt, men dugeli) å rød borschkoil.
i dag finnes sikkert betre enn det...

Postat: fre mar 14, 2008 2:17 pm
av SWR
caterpillar skrev: 4x40mm tror ja er litt lite..... blir lite toppturtall, men vil kansje dra bra fra botn....
4 stk. mikuni 38mm på en B21 (noget preppet,hva som ble gjort er ukjent) varvet rundt 9000 blås uten problem... de 38'ene flødet mer enn en Weber 45,også...