Sida 1 av 1

Kompressor matad Fiddy/minicross, Äntligen klar!

Postat: tis mar 25, 2008 12:00 pm
av Monster91
Tjennare!

Var ett tag sen jag hade bygget här på sidan...

Men nu börjar det bli färdigt, är bara lackning kvar men såhär ser den ut nu!

Opps såg att trotteln inte satt i förgasaren, men skit samma, samt kablarna som hänger där bak är bara för att batterit inte sitter på...

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

Så nu är det bara filmen ni väntar på såklart:) men som sagt och som bilderna visar ligger det för mkt snö här :thumbdown:

Jag hade lite problem tidigare att den inte höll, men nu verkar den göra det:)
Efter kompsänkning till 6,5-1 och sänkt laddet lite verkar göra susen:)
Nu laddar jag bara 18-19psi ca 1,2bar alltså!

Testade han lite granna när det var runt nollgradig ute så fick jag stå med värme pistol för att få igång han(kör på metanol) så han gick lite lint, så får ta och besycka riktig när han startar ute utan att man behöver använda värme pistol^^

Ge kommentarer nu så det brinner i fingrarna:)

Obs, är endast 15år när jag påbörjade bygget och är nu precis 16 fyllda :)

Postat: tis mar 25, 2008 3:45 pm
av diaz_91
coolt ! va är det för kompressor? vart fick du tag i den? själv håller jag på att turbokonventera min kina moppe med 82cc.

Postat: tis mar 25, 2008 4:28 pm
av Monster91
diaz_91 skrev:coolt ! va är det för kompressor? vart fick du tag i den? själv håller jag på att turbokonventera min kina moppe med 82cc.
en kompis som var i staterna köpte den åt mig, och den var dyr...

Och turbokonvertera en fyrtaktare på 82cc är bara glömma:P

Knotan(nicklas) turbokonverterade sin 110cc och med en liten turbo som var lika liten som en snusdosa, man får helt enkelt inget snurr på stress snurran och inget ladd med andra ord...:P Han hade dessutom portad topp samt trimkam...
Sen är oljetrycket för dåligt...

Du skulle ju kunna bygga om en turbo så du utväxlar den och har den som kompressor:)

Edit, har du några bilder på ditt bygge? eller har du inte börjat?

Postat: tis mar 25, 2008 7:24 pm
av Johnny
6,5-1 i komp och mettis? :shock: Är inte det alldeles för lågt?

Postat: tis mar 25, 2008 9:08 pm
av Monster91
Johnny skrev:6,5-1 i komp och mettis? :shock: Är inte det alldeles för lågt?
har nog inte rikigt 6,5 men mitt i mellan 6,5 å 7 typ laddar ju 1,2bar ca oxå..

Skulle jag kört på bensin så skall man ju ha runt 6,5:1 då med IC?
är det annorlunda me mettis?

Sen håller kolven inte om jag har högre komp..

Postat: lör mar 29, 2008 12:32 pm
av Monster91
More comments nu boys and girls:D

Postat: lör mar 29, 2008 3:45 pm
av Nyberg_
vill ju se en film på monstret

Postat: tor apr 03, 2008 10:39 am
av Monster91
billet skrev:vill ju se en film på monstret
Hehe yes, det kommer snart:)

Postat: tis maj 11, 2010 2:37 pm
av Silander
Vart det någon film på den här ? :P

Postat: tis maj 11, 2010 5:00 pm
av Kristoffer Helle
Turbo på monkey er det ju flera som har. turbon er myket större en nogon snus dosa ohcså..
http://www.youtube.com/watch?v=W1nVgHaE ... re=channel

http://www.youtube.com/watch?v=lDYe7wD3 ... re=channel

Hvis turbon var förliten så kan jo det vara knotans problem

Postat: tis maj 11, 2010 5:04 pm
av Kristoffer Helle
Bild