wyzer skrev:den är importad från belgien och det sitter en b200ft i den nu
och dem som hade den innan har satt på en 531 topp från en b230ft
och nu fick jag höra detta med kompet så så om detta stämmer
den drar ju mkt soppa med?!!
Har du tillgång så att du kan mäta kompet på den med en vanlig komptest?
Om du kan det så är det ju bara till å kolla upp vad en sådan motor ska ha i originalkomp.
Det är nog det allra enklaste, sålänge ingen här på forumet vet lite mer om det.
Håller med om att det borde bli annat komp med en 2,3 topp på en 2.0 motor faktiskt.
Men går den bra eller känns den trött? För om den känns trött så bode det ju bero på för lågt komp, om jag inte missminner mig.
håller man nere gasen typ 1 sek så går den upp till max 2500varv
tex min gamla golf jag hade (gti 16v) höll man nere gasen så länge så va den ju på varv stoppet direkt lixom men det kanse ska vara så segt??
mvh
håller man nere gasen typ 1 sek så går den upp till max 2500varv
tex min gamla golf jag hade (gti 16v) höll man nere gasen så länge så va den ju på varv stoppet direkt lixom men det kanse ska vara så segt??
mvh
Låter faktiskt som om det är för lågt komp då.
Vet att polarens 200sx betedde sig något liknande när han hade blåst alla kolvringarna på den så att det blev för lågt komp.
Men mät kompet om du har tillgång till det.
Annars så får vi hoppas på att någon här på forumet vet lite mer om detta.
ja han som hade bilen innan mig har driftat rätt hårt med den
så den turbon som satt i var sprucken på typ 7 ställen han hade kört och laddat 1bar på org chip och bränsle så man vet ju inte hur ringarna ser ut kan ju mkt väl vara slut dem med kanse
men snart kommer den nya motorn i och då blir det annat
jag kan kolla så kompet ligger jämt men inte hur det ligger.
Volvo 360 med B200 har 530-topp. Samma topp sitter på många av volvos 230-motorer. Tror att skillnaden i komp.förhållande uppnås genom olika utformningar på kolvarna (olika stor grop), eller ingen grop alls. 531 har lite större förbränningsrum, så du borde ju få lite lägre komp.förhållande, men bara lite.