Sida 1 av 1
Motorrecept B234 450-500hk
Postat: ons apr 23, 2008 5:35 pm
av fsl
Hej.
Lurer på hvor mycket denna setup holder til, eventuelt hva som bør endres.
Vet inte om det blir 98okt eller E85, ej heller komp. og ladd
Motoren skal först og främst brukas på gatan, men litt dragrace og bankörning blir det nok.
B234 blokk (underspyling från B204)
B204 vevaxel
B204 innsug
B234 topp, portad
AQ171 Penta kammar (nästan samma som B234, bare 1mm mer lyft eller så)
Wiseco smidd kolvar
SPM H-profil stakar
Alt balanserad og viktjusterad
Garrett GT3076R (.78 A/R divided 60mm exducer turbin, .60 A/R 58mm inducer)
Ajdens grenrør
Kina-IC med 3" anslutningar, 3" trykkrør
VEMS v3.3
Postat: sön apr 27, 2008 4:06 pm
av fsl
Värfor svarar ingen?
Postat: sön apr 27, 2008 4:43 pm
av Jens Gustavsson
fsl skrev:Värfor svarar ingen?
det fins inga bra svar på hur långt en viss motor håller, men man kan säga att mycket beror på hur du mappar , insprutning, tändning,och laddtryck och avgastryck.
Postat: sön apr 27, 2008 6:36 pm
av fsl
Just, men hur mycket trur du turboen räcker til på motoren? 58in 60ut .78 a/r divided? hur mycket ladd ca for 500hk?
är det noen andre uppgraderinger du vet trengs å gjøres på motoren for att palla lite motor? Vet at oljepumpsdrevet är dårlig, hva med vevaxeldrev osv? Skal köpa 12:9 bultar + topplockspakning fra klracing
Postat: sön apr 27, 2008 8:45 pm
av Elias_
det där med laddtrycket är ju svårt att fastställa då du kan få ut 500 hk på 1,5 - 2 bar, mycket spelar roll som portning, kamar, ventiler , komp med mera.
Edit: mitt råd att bygga en stabil båtten del för att sen kunna prova sej fram om man inte har gjort det innan o har bra koll på sakerna.
Postat: sön apr 27, 2008 10:41 pm
av fsl
Linder skrev:det där med laddtrycket är ju svårt att fastställa då du kan få ut 500 hk på 1,5 - 2 bar, mycket spelar roll som portning, kamar, ventiler , komp med mera.
Edit: mitt råd att bygga en stabil båtten del för att sen kunna prova sej fram om man inte har gjort det innan o har bra koll på sakerna.
Hur høg komp bør jag köra?
Blir en stabil botten med wiseco kolvar og h-profil stakar med b204 smidd vev, blir det inte?

Sen 12:9 bultar och skärkantspackning

Postat: mån apr 28, 2008 12:33 pm
av fsl
Hvad bør uppgraderes på tändsystemet vid E85? Tänkte att köra fordelerløst ja
Postat: tis maj 13, 2008 4:01 pm
av Turbo-Datte
Är B204FT vevar verkligen smidda?
Postat: tis maj 13, 2008 11:48 pm
av fsl
Vev, stakar og stempel är smidda originalt

Postat: tis maj 13, 2008 11:52 pm
av fsl
fsl skrev:Vev, stakar og stempel är smidda originalt

Hvor sent vil f.eks en HX40 ladda vs GT3076R?
Er opptatt av best mulig 402m egentlig..