Sida 1 av 1

ändring av map vid större turbo

Postat: tis maj 27, 2008 11:37 pm
av abdominazer
Bytte ut min T04 60-1 turbo i min audi 10v audifemma då den surgade och dummade sig.
Satte dit en MP T61a isstället och allt funkar bra. Nu är ju avgashuset rätt stort på denna turbo 65mm turbin och 0.96 Ar. Sen är det 61mm kompressor.

Märkte ingen markant skilnad på VE när jag kollade med bedbandslambdan vid samma ladd 1.8 bar, så till min fråga hur skall jag optimera mappen för at få ut max från nya turbon förutom öka laddet.. Öka/sänka tändningen? tändningen kanske? Vilken lambda är optimalt för E85? Kör på 0.75-0.8

Postat: ons maj 28, 2008 4:12 pm
av knotan
vanligen brukar man ju kunna gå på med lite mer tädning iom lägre motryck/värme.
men med tanke på att fyllnadsgraden ökar så är det inte omöjligt att du får backa på nått ställe för å undvika spik... :roll:

inte lätt å svara så generellt, men jag tror du kan gå på med någon/några grader mer äver nästan hela registret