ändring av map vid större turbo
Postat: tis maj 27, 2008 11:37 pm
Bytte ut min T04 60-1 turbo i min audi 10v audifemma då den surgade och dummade sig.
Satte dit en MP T61a isstället och allt funkar bra. Nu är ju avgashuset rätt stort på denna turbo 65mm turbin och 0.96 Ar. Sen är det 61mm kompressor.
Märkte ingen markant skilnad på VE när jag kollade med bedbandslambdan vid samma ladd 1.8 bar, så till min fråga hur skall jag optimera mappen för at få ut max från nya turbon förutom öka laddet.. Öka/sänka tändningen? tändningen kanske? Vilken lambda är optimalt för E85? Kör på 0.75-0.8
Satte dit en MP T61a isstället och allt funkar bra. Nu är ju avgashuset rätt stort på denna turbo 65mm turbin och 0.96 Ar. Sen är det 61mm kompressor.
Märkte ingen markant skilnad på VE när jag kollade med bedbandslambdan vid samma ladd 1.8 bar, så till min fråga hur skall jag optimera mappen för at få ut max från nya turbon förutom öka laddet.. Öka/sänka tändningen? tändningen kanske? Vilken lambda är optimalt för E85? Kör på 0.75-0.8