Sida 2 av 5
Postat: mån okt 20, 2008 2:10 pm
av Mattz Larsson
om jag inte minns fel så satt det en TH400 låda på den och det var lustgas med för att stalla convertern.
Mattz
Postat: mån okt 20, 2008 4:21 pm
av Tommy Luhr
ja, för garagepolaren skall ju köra volvomaskin och PG.
Men vi har ju redan insett att lusgas är nog det som måste pysas i.
kan kanske bli svårt med en jädra launchcontroll att få det att funka med..
Speciellt när turbon börjar bli lite stor
Postat: mån okt 20, 2008 9:30 pm
av mathias_a6
Mina garage kompisar har en TH350 i sin BMW Turbo och det tar tid att få upp laddtrycket kan man lugnt säga... De har nu monterat lustgas men inte använt det ännu.
En liten film från Birka Cup i Sommras.
http://www.youtube.com/watch?v=nLINgsM0tdE
Postat: mån okt 20, 2008 9:36 pm
av LarC
Jag börjar också inse att lusgas nog är det ända sättet att komma in i stall. Tråkiga då är bara att utbudet av klasser man kan köra i verkar bli ännu mindre.
Postat: tis okt 21, 2008 6:46 am
av Tommy Luhr
ja den bmw:n var ju lite seg men ändå inte värst.
Jag har ett mycket värre.
Men det blir ju problem vid snabbt stage:ande.
Man får se till att alltis stage:a sist.
Men det går ju inte alltid
Postat: tis okt 21, 2008 8:00 pm
av Blom
Tommy Luhr skrev:ja den bmw:n var ju lite seg men ändå inte värst.
Jag har ett mycket värre.
Men det blir ju problem vid snabbt stage:ande.
Man får se till att alltis stage:a sist.
Men det går ju inte alltid
Sist???? tycker man borde ha mer tid på sig om man stage:ar först
eller tänkte jag fel??
Postat: tis okt 21, 2008 9:57 pm
av Ante Karlsson
Blom142 skrev:
Sist???? tycker man borde ha mer tid på sig om man stage:ar först
eller tänkte jag fel??
Inte så kul att behöva stå på tb nån längre stund.
Är bättre att låta den andra stagea in först ,och sedan köra upp laddet och använda tbn till å stagea.
/Ante
Postat: ons okt 22, 2008 11:06 am
av loop
Hade inte både TTR och han med den röda amazonen från Hedekas PG? Det finns ett reportage om Hedekas amazonen i en gammal Wheels(11/2000) vet jag.
Storlek
Postat: tor okt 23, 2008 10:26 pm
av Mickexpress
Th350
Postat: fre okt 24, 2008 2:40 pm
av Lidenfors
vad är det som är påskruvat i centrum på flexplattan i th350 lådan?
en adapter för centrering el? fler bilder gärna
Re: Th350
Postat: fre okt 24, 2008 4:22 pm
av Mickexpress
Lidenfors skrev:vad är det som är påskruvat i centrum på flexplattan i th350 lådan?
en adapter för centrering el? fler bilder gärna
Ja centrering mellan vev, turbin och flexplattan.
Hålet i flexplattan är upptaget till 50mm.
Får ta någon bättre bild på det.
th350
Postat: fre okt 24, 2008 5:54 pm
av Lidenfors
ja gör gärna det för jag kör med en annan lösening och den är sådär , ta gärna kort på hur du gjort med turbinen också..
så här ser min ut ..
Re: th350
Postat: lör okt 25, 2008 6:23 pm
av Mickexpress
Lidenfors skrev:ja gör gärna det för jag kör med en annan lösening och den är sådär , ta gärna kort på hur du gjort med turbinen också..
Har inte hunnit borra turbinen ännu. Har bara kapat av dom gamla öronen..
Ska borra volvo bult mönstret. (4st 10mm hål på bult cirkel 216mm)
Hylsan på veven ser ut som volvos fast med annat hål för turbinen och annan styrning för flexplattan.
Skillnad mellan min och en till B20
th 350
Postat: sön okt 26, 2008 12:58 am
av Lidenfors
hmm om man monterar den distansen/styrningen på vevaxeln och sen flexplattan .
Hur fungerar det med startmotorn? når den fram till kuggkransen?
eller tänker jag helt fel ?(kan bero på de sista 10 ölen... )
Re: th 350
Postat: sön okt 26, 2008 5:07 pm
av Mickexpress
Lidenfors skrev:hmm om man monterar den distansen/styrningen på vevaxeln och sen flexplattan .
Hur fungerar det med startmotorn? når den fram till kuggkransen?
eller tänker jag helt fel ?(kan bero på de sista 10 ölen... )
Måste sitta distans bakom annars tar startkransen i blocket.
Sitter distans original på dom oxå..