Street & strip no:3 -2008

Vår favorit-tidning !
Mats A
Camaro American Muscle
Inlägg: 2737
Blev medlem: fre sep 19, 2003 11:03 pm
Ort: Umeå

Street & strip no:3 -2008

Inlägg av Mats A »

Mera kul läsning för alla . bra blandning av turbo.hotrod & muskelbilar

Bild
Bör komma i handeln om ca 1vecka
Bild
Ni som bor i Umeå med omnejd bör känna igen Håkans fina camaro
Bild
Bild

Givetvis en massa mer . Chefslunds 8 sec Duster , 400 hk volvo 740 mm mm
Användarvisningsbild
Wezzli
Stjeit nemä
Inlägg: 750
Blev medlem: ons feb 22, 2006 10:59 am
Ort: Skellefteå/Piteå

Inlägg av Wezzli »

När får man denna?

Har beställt prenumeration någon gång förra månaden så det bör väl vara klart.
Man vet aldrig, före man vet

Niklas Westerlund
Pitebo i Skellefteå
Användarvisningsbild
Camaro 70
Camaro American Muscle
Inlägg: 90
Blev medlem: tor apr 07, 2005 6:01 pm
Ort: Piteå

Inlägg av Camaro 70 »

fick den i dag... trevligt, nu har man nått att läsa i dag. :thumbright:
Användarvisningsbild
wyzer
Forumsberoende
Inlägg: 908
Blev medlem: tis okt 30, 2007 8:55 pm
Ort: Karlskrona

Inlägg av wyzer »

fin duster i den :twisted: känner han som byggde den 8)
Team Björkeryd
Bad Ass Volvo Kick Ass :twisted:

Powerd by Joakim Andersson
Användarvisningsbild
marmander
Forumsberoende
Inlägg: 1560
Blev medlem: tis dec 16, 2003 11:50 pm
Ort: Torestorp
Kontakt:

Inlägg av marmander »

Elias budget 740 var väl inte fy skam den heller ?

Måste vara en av dom hårdast stressade original 16v bottnarna iaf :)

Körde 11,70@196km/h med sprucken intercooler och sprucket grenrör på Uråsa förra helgen. 11 dagars slit för att få en lite snabbare bruksbil...
Det finns bara lösningar....

MVH/
Simon
Mustalainen
Lite mer laddtryck
Inlägg: 20
Blev medlem: tor maj 29, 2008 8:07 am
Ort: Växjö
Kontakt:

Inlägg av Mustalainen »

Den går grymt bra med tanke på delarna i spisen...snackade med honom på Uråsa, trevlig prick! :D

marmander skrev:Elias budget 740 var väl inte fy skam den heller ?

Måste vara en av dom hårdast stressade original 16v bottnarna iaf :)

Körde 11,70@196km/h med sprucken intercooler och sprucket grenrör på Uråsa förra helgen. 11 dagars slit för att få en lite snabbare bruksbil...
Rydberg
Forumsberoende
Inlägg: 1104
Blev medlem: sön mar 16, 2008 11:11 am
Ort: Nyköping

Inlägg av Rydberg »

har inte fått den än :( :shock: ...beställde prenumerationen för ett bra tag sen....
Blom
Forumsberoende
Inlägg: 2022
Blev medlem: mån jul 18, 2005 11:45 am
Ort: Bettna

Inlägg av Blom »

har inte heller fått den ännu.. fick nr: 1 & 2 men inte 3 ännu :thumbdown:
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

frågor angående prenuminationer och sånt löser nog ni bättre om ni e mailar eller ringer ss.


jag läste nyaste nr i dag och det var extra intresant repotaget om chassi byggarna tycker jag :thumbright:


och inlägget om motorsport i tv, han var inte nöjd :hihi:
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!
Inlägg: 1060
Blev medlem: lör jun 25, 2005 2:38 pm
Ort: Umeå

Inlägg av T-27 »

Jens Gustavsson skrev:frågor angående prenuminationer och sånt löser nog ni bättre om ni e mailar eller ringer ss.


jag läste nyaste nr i dag och det var extra intresant repotaget om chassi byggarna tycker jag :thumbright:


och inlägget om motorsport i tv, han var inte nöjd :hihi:
Angående inlägget om TV och Motorsport så log jag igenkännande när jag läste det
har oxå funderat hur många aktiva andra sporter har .
Jag känner ingen Skidskytt eller Speedway åkare men känner ju hundratals dragracers :D Alltså måste det vara en större sport :wink:
Men det känner väl alla som läser Street å Strip redan till
Därför hoppas jag dom skickar artikeln eller tidningen till nån ansvarig på TV Huset
MVH Mats
Bild
Användarvisningsbild
Jens Gustavsson
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 21678
Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
Ort: Tomterna/sävar
Kontakt:

Inlägg av Jens Gustavsson »

jag är rädd att saningen om varför det är så lite motorsport i tv ligger nånstans i att det nästan var gång det står nått i vanliga tidningar eller i tv blir en massa snack om miljö bovar och att vi är omogna galningar typ, jag kan dra upp en massa sånna snack bara från våran lokala VK, det kanse är därför tv inte vill ha motor sport i tv? :(
Martin H
Forumsberoende
Inlägg: 2304
Blev medlem: ons dec 14, 2005 9:05 am
Ort: lit/jämtland
Kontakt:

Inlägg av Martin H »

Jens Gustavsson skrev:jag är rädd att saningen om varför det är så lite motorsport i tv ligger nånstans i att det nästan var gång det står nått i vanliga tidningar eller i tv blir en massa snack om miljö bovar och att vi är omogna galningar typ, jag kan dra upp en massa sånna snack bara från våran lokala VK, det kanse är därför tv inte vill ha motor sport i tv? :(
jag hoppas du har fel jens. är illa om en så liten omogen grupp gnällspikar som ofta gnäller på allt som görs i samhället och inte kan respektera andra mäniskors liv ska ha så mycket att säga till om. nä jag tror helt enkelt det beror på ointersse från sport/media folk. jag själv är mer intersserad av tekniken än sporten i motorsport och håller med om att det mest blir pinsamt när det väl är lite motor i svensk tv. förövrikt börjar det en dragrace serie på Discovery på lördag King of nitros.
MHR
portning vid mån av tid.
flödning,ventilslip mm
0730-541418
volvo 144 9.32s 232km/h
stefan j fd cab
Forumsberoende
Inlägg: 916
Blev medlem: fre jul 22, 2005 12:39 pm
Ort: surahammar

Inlägg av stefan j fd cab »

det är enbart för att det inte går att spela på motorsport som det inte sänds mer
kolla bara på fotbollen - massvis med matcher att spela på varje helg, italienska ligan, engelska,svenska osv = kopiösa intäkter - varje helg!
mycket pengar drar ju som bekant till sig ännu mer pengar- varje helg!
och ju bättrre tränade spelarna blir desto bättre blir matcherna och folk spelar mer på dom och ju fler som spelar - desto fler som tittar- varje helg
= mer reklampengar

kort sagt så länge det inte går att spela på motorsport på samma vis som tex fotboll och hockey så kommer det inte att visas mer motorsport
boggpatrik.se
Ganska mycket laddtryck
Inlägg: 81
Blev medlem: mån feb 04, 2008 2:49 pm
Ort: Mora
Kontakt:

Inlägg av boggpatrik.se »

cab skrev:det är enbart för att det inte går att spela på motorsport som det inte sänds mer
kolla bara på fotbollen - massvis med matcher att spela på varje helg, italienska ligan, engelska,svenska osv = kopiösa intäkter - varje helg!
mycket pengar drar ju som bekant till sig ännu mer pengar- varje helg!
och ju bättrre tränade spelarna blir desto bättre blir matcherna och folk spelar mer på dom och ju fler som spelar - desto fler som tittar- varje helg
= mer reklampengar

kort sagt så länge det inte går att spela på motorsport på samma vis som tex fotboll och hockey så kommer det inte att visas mer motorsport

Det är ju bara det att det inte heller försegår speciellt mycket spel på konståkning, tennis, golf, längdskidor, slalom, hästhoppning och så vidare, men ändå kan dom sända timmar och ibland dagar i sträck med dessa sporter... Så spelteorin faller tror jag. Jag tror på att det sitter fel folk på beslutande positioner helt enkelt. Motorsporten behöver ambassadörer inom politiken och inom media. Inte förrän "vi" sitter där och tar besluten kommer det ske någon nämnvärd förbättring ur vår synvinkel.

Ett bra ambassadörs-team skulle kunna vara Tony Rickardsson och Kenny Bräck.
LarC

Inlägg av LarC »

Det där med att motorsport skulle vara mer skadligt för miljön är ju bara skitsnack tycker jag! Det borde ju ändå vara åskådarna som förbrukar mest fosilabränslen påväg till eventet.
Skriv svar