tjaa, är påväg att köpa en fiddy 140cc, motorn är av märket lifan.
nu undrar jag om det är någon här som portar toppar för en billig slant, jag är student och har som dåligt med pengar så priset får väl inte vara allt för högt.
Om man vågar gasa fullt så har man trimmat för lite.
ja det skulle vara riktigt trevligt om man fick sig en snabb kurs.
är det jätte mycket pill för att få det bra eller kan vilken svensson som helst göra det
zuzz skrev:ja det skulle vara riktigt trevligt om man fick sig en snabb kurs.
är det jätte mycket pill för att få det bra eller kan vilken svensson som helst göra det
att få toppen betydligt mycke bättre är inte hela värden om jag visar dig hur man ska göra men att bygga en fullrace topp kräver mycket erfarenhet.
zuzz skrev:ja det skulle vara riktigt trevligt om man fick sig en snabb kurs.
att få toppen betydligt mycke bättre är inte hela värden om jag visar dig hur man ska göra men att bygga en fullrace topp kräver mycket erfarenhet.
kan du inte göra en guide hur man portar en fiddytopp? tex lättare portning som "vanligt" folk klarar av
Jens Gustavsson skrev:
kan du inte göra en guide hur man portar en fiddytopp? tex lättare portning som "vanligt" folk klarar av
det lät faktiskt som en bra ide, skulle va kul att läsa!
Efter påtryckningar så tänkte jag att vi skulle ta den där portnings kursen i ämnet fiddy toppar jag lovat nån kväll framöver i garaget där jag visar lite hur man räknar och portar en enklare topp sen om nån är intreserad lite hur min flödes bänk fungerar, vilka värktyg man ska ha och sånt.
jag är väldigt intresserad
man får väl helt enkelt ta sig tid då det passar dig jens
// Roger
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor