Tjena. Jag skrotade motorn i min 740 tic med B230Et för ett tag sen och vill få den rullandes igen
Jag undrar om det går att åka ca 0,4-0,5 i ladd på en standard botten med dubbla toppackningar, etanol och 530 topp? Motorn har gått ca 16k mil och är väldigt fräsch inuti.
Tanken är att ha denna som ersättningsmotor tills jag får råd med en bättre/roligare motor.
Mvh Tompa
Calibra 16V turbo -91
Commodore 2.8E -70
Astra sport -00
tompa245 skrev:Tjena. Jag skrotade motorn i min 740 tic med B230Et för ett tag sen och vill få den rullandes igen
Jag undrar om det går att åka ca 0,4-0,5 i ladd på en standard botten med dubbla toppackningar, etanol och 530 topp? Motorn har gått ca 16k mil och är väldigt fräsch inuti.
Tanken är att ha denna som ersättningsmotor tills jag får råd med en bättre/roligare motor.
Mvh Tompa
hur har du kompenserar för den ökade bränslemängden e85 behöver?
Gröp ur lite i toppen istället än å köra med dubbla packningar, om du vill ladda mer än 0,4-0,5
Vet en annars som kört med vanlig f motor och laddat 0,6 utan att det gått sönder.
Han körde med ren e85, körde om jag inte minns fel med t5 spridare.
Höll att plågas en hel vinter
V50 2,0d ocean-race paket brukis
Chevrolet Parkwood -60
Chevrolet Nova -65
Volvo 360 4dörrars sedan
Volvo 360 3dörrars halvkombi
TIG licenser i 2348 rostfritt, Duplex och Hastelloy
Roslund skrev:Gröp ur lite i toppen istället än å köra med dubbla packningar, om du vill ladda mer än 0,4-0,5
Vet en annars som kört med vanlig f motor och laddat 0,6 utan att det gått sönder.
Han körde med ren e85, körde om jag inte minns fel med t5 spridare.
Höll att plågas en hel vinter
Låter ju vettigt
Tanken är bara att bilen ska kunna köras lite innan vintern
Mvh tompa
Calibra 16V turbo -91
Commodore 2.8E -70
Astra sport -00