Sida 1 av 1
Sug kamm i turbo motor?
Postat: ons aug 13, 2008 6:48 am
av abdominazer
Tänkte höra ifall det är lönt å trycka i en sugkamm i min audifemma som är nästan original, som när på turbo/sprut (Hx50/Autronic). Ger det nåt eller är det bortkastade pengar?
Postat: ons aug 13, 2008 7:43 am
av mattias
Är det en 10V eller 20V? (enkel, eller dubbel)
Skillnad i duration/lyft?
Postat: ons aug 13, 2008 11:14 am
av caterpillar

ryktene sier att på SQ motorene stod det sugmotorkammer i..
har virkeli lett på nettet, å kun fått en reply på dette.... ingen som kunne bekrefte det...
sugmotorkammene løfter nokk noe mer.(1,5-2mm)
Postat: ons aug 27, 2008 6:38 pm
av abdominazer
inga fler som har synpunkter?
Hur gör man på volvo motorer?
Postat: ons aug 27, 2008 8:50 pm
av mattias
Mer duration och lyft är alltid bra för att få mer sugmotor. Men bygger du med fel grejer runt om så motorn inte får andas ut fungerar det ju inte. Det här har diskuterat väldigt många gånger här. Läs Jens turbo-artiklar så får du en lite pekpinne om varför det fungerar..
Postat: tor aug 28, 2008 10:51 am
av Pizza
7A kammen gör att den orkar hålla laddtrycket uppe längre upp i registret, men en HX50 borde orkar leverara så mkt luft så det funkar nog liuka bra med original. Men jag skulle stoppa ner en 7A kam.
Pizza
Postat: tor aug 28, 2008 1:40 pm
av abdominazer
nu funkar det inte med 7a då min är 10v
Postat: tor aug 28, 2008 5:47 pm
av Klabbe Persson
Jag hade satsat på någon lite trevligare kam för turbo motorn i stället Domenic.
Postat: tor okt 23, 2008 9:39 pm
av turbolovern
Jag åker med kam från en sug -86:a i min 10v, funkar fint tycker jag. Har dock inte åkt med orginalkammen sen före bytet till större spridare men slöare borde den vara. Åkte 12.99@173 blås i höstas på Långnäs med spinnande gatdäck o 2.1 i 60-fot på en blandning av 95 o 98 (feltankning!!!)
Kostnaden för en sugkam e väl försumbar eller??