En liten undran.
Postat: tor okt 09, 2008 7:51 am
Jag har lyftat ur en b20 med turbo ur min 142 för att ersätta den med en b20 som var lite mer lämpad för turbo,nu skall jag flytta den från ett garage till ett annat,så jag har satt i den "nya" b20:n men tänkte väl sätta i turbogrejjorna m.m. i mitt nya garage. Nu till frågan....
Jag har 240 turbo soppapumpen och tänkte koppla den direkt till strombergförgasaren,då nån kom o sa att förgasaren kunde gå sönder för att det blev för högt tryck,jag använde Malpassi BTR till turbon och då tänkte jag sätta i den mellan förgasare och pumpen, men då sa han samma sak.
Då frågade jag en kompis vad han trodde....jag tror mer på hans svar men vill vara säker då jag ska prova starta ikväll eller imorgon kväll.
Hans svar var att om jag sätter i BTR och pluggar slangen som normalt skall känna av turbons tryck så kommer BTR:n att köra på "normalt" tryck, vet inte vad det är....0.18-0.30 eller nåt??
Han sa även att strombergarn inte var lika känslig som webrar m.m. för bränsletrycket.
Vad säger ni?
1. 240 turbo soppa pump
2. Bränsletrycksregulator med pluggad "känna av laddtrycks ingång"
Ska jag köra på det eller är ni av annan åsikt.?
Jag har 240 turbo soppapumpen och tänkte koppla den direkt till strombergförgasaren,då nån kom o sa att förgasaren kunde gå sönder för att det blev för högt tryck,jag använde Malpassi BTR till turbon och då tänkte jag sätta i den mellan förgasare och pumpen, men då sa han samma sak.
Då frågade jag en kompis vad han trodde....jag tror mer på hans svar men vill vara säker då jag ska prova starta ikväll eller imorgon kväll.
Hans svar var att om jag sätter i BTR och pluggar slangen som normalt skall känna av turbons tryck så kommer BTR:n att köra på "normalt" tryck, vet inte vad det är....0.18-0.30 eller nåt??
Han sa även att strombergarn inte var lika känslig som webrar m.m. för bränsletrycket.
Vad säger ni?
1. 240 turbo soppa pump
2. Bränsletrycksregulator med pluggad "känna av laddtrycks ingång"
Ska jag köra på det eller är ni av annan åsikt.?