Hej, tänkte höra om det finns nån här (vilket jag e ganska säker på att det gör) som ha förslag på en skaplig setup till B20 för gata, ingen värstingtävlingsgrejer
Är alltså ute efter lite mer klös än vad en original B20 har att erbjuda, men ändå med skaplig driftsäkerhet.. Dom grejer jag har än så länge är Dubbla SU + Extraktorgrenrör.. Inte mycket att hänga i julgran kanske men alltid en början. Jag undrar alltså vad jag ska komplettera med i topp och kam-väg till det jag har för att få ett par hästar till.
Kanske lite luddigt skrivet, men har ni frågor om vad jag egentligen menar är det bara att skriva! Kan väll även tillägga att jag är ganska grön på detta område så jag kan väll inte så hemskt mycket , men vill hemskt gärna lära mig!
Mvh Jonas
Setup B20 för gatan
en r-kam kommer inte bli bra med 2 SU... då skulle du ha några webrar istället..
men det finns många bra kammar på kgtrimning.
http://www.kgtrimning.com/
testa att söka lite här på forumet så kommer du hitta mycket roligt till B20
men det finns många bra kammar på kgtrimning.
http://www.kgtrimning.com/
testa att söka lite här på forumet så kommer du hitta mycket roligt till B20
Hmm okej, det e mycket att tänka på när de gäller trimning hahaBlom142 skrev:en r-kam kommer inte bli bra med 2 SU... då skulle du ha några webrar istället..
men det finns många bra kammar på kgtrimning.
http://www.kgtrimning.com/
testa att söka lite här på forumet så kommer du hitta mycket roligt till B20
Men steg 2 topp då, är de nå att satsa på med dom grejerna jag har?
Beror på om man gärna vill ha gasare, annars skulle jag rekommendera megasquirt insprut å tändning det blir billigare i slutändan Förutsatt att man är lite händig dåThe skrev:gillar man spetsig karaktär är F-kam och insprut ganska trevlig kombination.
Med sprut så får man ju lite bättre botten än med gasare.
Fast bästa du kan göra för körbarheten i din motor är ju att skaffa riktiga gasare istället för SU:arna
Bmw 525i -95
Honda xr650r -00
Honda xr650r -00