Sida 1 av 1

pris på att regga en 142 som cab?

Postat: tor dec 04, 2008 1:01 am
av vispa0219
Tjenare. Jag skulle vilja veta vad det kostar att regga om en 142 till cab?
Jag har läst lite på sfro´s sida men förstår itne deras prislista så bra.
Är det nån som har en aning vad det kostar?

MVH PH

Postat: tor dec 04, 2008 2:26 pm
av therealpinto
Det beror på ;-)

En hel SFRO-besiktning kostar 4000 kr, regbesiktning hos Bilprovningen cirka 1000 kr. Milersättning till SFRO-besiktningsmannen tillkommer om du inte kör bilen till oss.

Ett väl genomfört normalt cab-bygge, där det inte krävs byggbesiktning och det inte krävs ombesiktning, kan man ofta klara på halv avgift, 2000 kr. Men det förutsätter vanligen att det är vettigt byggt från början.

/Gustaf

Hejsan. Har lite frågor ang SFRO på en 140.

Postat: tor dec 04, 2008 7:46 pm
av Jackan
Crap :doh: fel ställe för min text :doh:

Postat: tor dec 04, 2008 9:48 pm
av vispa0219
therealpinto skrev:Det beror på ;-)

En hel SFRO-besiktning kostar 4000 kr, regbesiktning hos Bilprovningen cirka 1000 kr. Milersättning till SFRO-besiktningsmannen tillkommer om du inte kör bilen till oss.

Ett väl genomfört normalt cab-bygge, där det inte krävs byggbesiktning och det inte krävs ombesiktning, kan man ofta klara på halv avgift, 2000 kr. Men det förutsätter vanligen att det är vettigt byggt från början.

/Gustaf
Vad menar du med ett väl genomfört? jag hade alltså tänkt sätta 2st rör från a-b stolpe, kryss i bagagen.. hur ska jag kunna hamna på halva kostnaden av 4k?
MVH

Postat: fre dec 05, 2008 7:58 am
av therealpinto
Med väl genomfört menar jag att man läst instruktionerna på vår hemsida, så att man har valt vettiga materialdimensioner, man har svetsat bra med en bra svets och man har monterat bälte etc. på ett sätt som fungerar.

Man har sett till att det går att kontrollera förstärkningarna (inte monterat inredning/baslåda/neonrör/teddyludd så att man inte kommer åt...) och bilen fungerar att provköras. Dessutom ska förstås det allmänna skicket på bilen vara vettigt.

Tyvärr är det lite för vanligt att enkla cab-byggen ser ut som skrotbilar när de kommer, och om bilen knappt går att provköra eller svetsfogarna ser ut som kaviar blir det inte så kul.

Hälsningar

Gustaf

Postat: fre dec 05, 2008 1:33 pm
av vispa0219
therealpinto skrev:Med väl genomfört menar jag att man läst instruktionerna på vår hemsida, så att man har valt vettiga materialdimensioner, man har svetsat bra med en bra svets och man har monterat bälte etc. på ett sätt som fungerar.

Man har sett till att det går att kontrollera förstärkningarna (inte monterat inredning/baslåda/neonrör/teddyludd så att man inte kommer åt...) och bilen fungerar att provköras. Dessutom ska förstås det allmänna skicket på bilen vara vettigt.

Tyvärr är det lite för vanligt att enkla cab-byggen ser ut som skrotbilar när de kommer, och om bilen knappt går att provköra eller svetsfogarna ser ut som kaviar blir det inte så kul.

Hälsningar

Gustaf
Okej.! Jag tackar så hemsklt mkt för hjälpen! nu är det bara köra igång:)
MVH PH