Bilen i fråga är en -88:as Bmw 535i e34, Som för många andra började som en bruksbil men som sen spårat ur!

Satt och kollade på andra som byggt turbo på sina 535:or och då var man fast. . . En sån måste man ju ha

Motorreceptet blir väl ungefär såhär!
*M30B35 std bottendel
*Oringad samt lite putsad topp, Std Toppackning.
*Dr. Shrick kam 284-280-110grader med 10.9mm in och 10.8mm ut
*Grenrör i 42mm rör, ej pulssplittat, väldigt olika längd på rören

*VEMS v3.3 sprut
*Std. insug
*1000cc MSD Spridare
*Koppling blir nog en 765 tryckplatta med 4/6 puckad sinter
*Samt PPF:s vevaxelhub
*Turbon håller jag på att transplantera ihop just nu! Blir en Hx55 iaf!
Mått kommer jag med senare!
*MSD 6al + Blaster 2 spole till tändningen
*46mm HKS kopia Wastegate-
*Troligtvis en "Marmander dump"
*Walbro 255lph In- tank bränslepump.
En annan kul detalj är att det sitter en M5 diff på bilen också

Här kommer nåra halvdassiga bilder på den iaf!
Ny inköpt!


Hade ett par passande fälgar på hyllan också


Pimpar till dom lite!

M5 kofis hittade dit också!

Mätarhus också!

Powerflex Silentblocks!


Putsar till Kollektorn lite!


Hx55:orna







TYPISKT att vingarna är skadade på den stora turbon


Såhär ska det vara!

Billet Kompressorhjul på den lilla


Den "stora" Hx55:an har T6 fläns 25# avgashus tror det var ca 68mm in samt ca 80 ut, På den turbon är alltså vingarna på kompressorhjulet lite böjda , Annars fräsch!
Den "Lilla" Hx55:an Har T4 fläns 19# hus samt ca 65-66mm in / ca 70 mm ut , Billet kompressorhjul men lagringen är säck!
Så ska försöka bygga ihop dom 2 till 1!
Alltså flytta över lagerdelen från den stora till den lilla!
Hade velat ha den stora egentligen


Men men man måste väl börja nånstans!
Aja, nu vet ni om det också!
