släng ut dom!!!

Tjata om vad som helst .
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

släng ut dom!!!

Inlägg av Mattias J »

e30ticpower ,, fox racing ,,,linkan 84.. är en och samma person som försöker blåsa folk!!

ut med fanskapen å spärra deras ip adresser hädanefter!!!

tycker att det skall bli hårdare på sidan mot sånna här bedragare! .. hoppas verkligen att ni tagit bort hans användare här

Mvh Mattias
PSIMotor.
Generalagent och utvecklare av EcuMaster Sverige.
Användarvisningsbild
mattias
Admin
Kontakt:

Inlägg av mattias »

Redan gjort, som jag kanske inte skrev tydligt i tråden där det diskuterats.

Vi vill införa krav på att man har sitt riktiga namn, eller något vettigt smeknamn, som kontonamn framöver -och åtminstone sitt riktiga namn i signaturen. Det håller borta många oseriösa på en gång.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Eric Wiklund
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Eric Wiklund »

Ja för mig är det inget problem att införa riktiga namn!
men å andra sidan dom som verkligen vill blåsa folk gör det ändå
Utför provtryckning av tryckplattor
070-3367069
Rydberg
Forumsberoende

Inlägg av Rydberg »

Låt riktiga namnet stå i signaturen, och när man registrerar sig så kan amn uppge personnummret också så kan man höra med er om d nu skulle bli så att man blir blåst trots dessa åtgärder...
Håller med DruTTeN, Inget slår skön sången från Webrar!

Om jag var hälften så ful i arslet som du är i ansiktet så skulle jag bara skita när det är mörkt....
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

riktigt nära att man blev turbolös pga av en sån typ :( .. fattar inte vad det är med folk idagens läge :doh:
PSIMotor.
Användarvisningsbild
T-27
No turbo shit - Just real power!

Inlägg av T-27 »

Jag har tack och lov alldrig blivit blåst när jag köpt eller sålt nånting och då har man ändå satt in pengar på konton man inte har en aning om vem som är ägare till
jag har till och med skickat pengar i kuvert och alltid fått grejorna
Man kanske är godtrogen men det är ju ett ömsesidigt förtroende mellan säljare och köpare
Sedan så är det ju så inom Dragracingbranchen att alltid är det nån som känner nån i den staden
Och för eller senare träffs man på någon tävling och då kan det ju vara bra att inte ha blåst depågrannen vid något tidigare tillfälle :twisted:
Sedan så idag vet du ju inte vem du blåser denne person du har lurat kan ju skicka nå killar på "MC Semester" på besök :roll:

MVH Mats
Bild
Patrik Axelsson
Forumsberoende

Inlägg av Patrik Axelsson »

Tragiskt är bara förnamnet :thumbdown:
Användarvisningsbild
Mattias J
Forumsberoende

Inlägg av Mattias J »

T-27 skrev:Jag har tack och lov alldrig blivit blåst när jag köpt eller sålt nånting och då har man ändå satt in pengar på konton man inte har en aning om vem som är ägare till
jag har till och med skickat pengar i kuvert och alltid fått grejorna
Man kanske är godtrogen men det är ju ett ömsesidigt förtroende mellan säljare och köpare
Sedan så är det ju så inom Dragracingbranchen att alltid är det nån som känner nån i den staden
Och för eller senare träffs man på någon tävling och då kan det ju vara bra att inte ha blåst depågrannen vid något tidigare tillfälle :twisted:
Sedan så idag vet du ju inte vem du blåser denne person du har lurat kan ju skicka nå killar på "MC Semester" på besök :roll:

MVH Mats

skönt att man blivit arbetslös och har en massa dötid att slå ihjäl + en adress till en viss robin aka fox racing .. plussar man ihop dom grejerna så förstår man :wink:
PSIMotor.
JohnE
För mycket laddtryck

Inlägg av JohnE »

PPF-forumet har en "Info om Säljare/Köpare"-tråd där köparen och säljaren kan betygsätta varandra efter affären. Då kan man lätt hålla koll på vem som inte riktigt är en höjdare att handla med.
Det kanske vore något för Sävar turbo?
John Edvardsson
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

JohnE skrev:PPF-forumet har en "Info om Säljare/Köpare"-tråd där köparen och säljaren kan betygsätta varandra efter affären. Då kan man lätt hålla koll på vem som inte riktigt är en höjdare att handla med.
Det kanske vore något för Sävar turbo?
Vore en bra ide, tradera har ett ganska bra betygsida om man säger så. Gjorde en god gärning och bytte från air_denka till mitt namn nyss. Hoppas fler följer mitt exempel så man börjar få bort svinen som försöker blåsa folk.
bozze86
Forumsberoende

Inlägg av bozze86 »

det här med folk som blåser folk suck. det mesta jag köper är nytt eller beggad med postförskott bara vissa gånger som man har förskottsbetalat.

Ett betygsystem eller liknande skulle vara bra. det med en tråd om säljare och köpare är genomförbart med men lite svårare att hålla reda på då en oseriös kan posta utan att ha sålt något eller liknande. måste verifieras på något sätt med
Användarvisningsbild
Roger Berglund
Sävar Turbo Racing
Kontakt:

Inlägg av Roger Berglund »

Jag brukar köpa via postförskott och öppna paket på plats dvs Kiosken i sävar så han kan vittna om man har fått fel saker :).. tycker man borde ju ha någon ärlig chans och kunna göra nånting åt det då?.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!

För Proffs & Kvalitetsmedvetna
http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja

Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor

Volvo 244 - 75 , B230 Turbo
502hk , 566 nm vid 2.0bar @ E85
Patrik H
Forumsberoende

Inlägg av Patrik H »

Roger Berglund skrev:Jag brukar köpa via postförskott och öppna paket på plats dvs Kiosken i sävar så han kan vittna om man har fått fel saker :).. tycker man borde ju ha någon ärlig chans och kunna göra nånting åt det då?.

så gjorde ja också en gång när ja kände mig misstänksam (blocket annons)
ja frågade om ja fick öppna varan och titta in lite i paketet när han var med innan ja betalade. och det visade sig att det var fel grejer i paketet så ja ringde och sa det till killen så han fick betala frakten tillbaka om han ville ha tillbaka det. så han förlorade 500kr i frakt när han försökte blåsa mig

annars brukar ja titta om den ja ska köpa av är väldigt aktiv på forumet och resonerar då som så att då vill han nog inte göra så han blir portad på forumet.
Användarvisningsbild
larsat
Forumsberoende
Kontakt:

Inlägg av larsat »

jag tror dom flesta blivit blåsta nångång.. jag köpte nå grejer & skulle ha me en tändspole, men de var ingen i, ringde upp killen och han påstod den måste ramlat ur, de sjuka är att bussgods kunde ersätta HONOM men inte mig som betalat grejerna när jag hämtade ut dom...... SUCK! :doh:

så jag skulle tro att han fick dels mina 500 spänn, plus 500 från bussgods, efter ett tag försvann han från ICQ, och nästa gång jag ringde var det någon som köpt hans mobil, han sa att det var många som ringt & sagt att dom blivit lurade av förra ägaren som han inte kände....

polarn köpte 4st B23ET kolvar av någon och en var sönderspikad... kul me 3 kolvar!! :doh:
Brandt
Forumsberoende

Inlägg av Brandt »

Själv har jag aldrig blivet blåst på nått förutom frakten på ett mätarhus..

Har dock slutat att skicka grejer mot postförskott då det har blivit allt för många gånger folk har skitet i att hämta ut paketen.. :evil:

Ett tips som nån skrev är ju att kika runt lite på forumet och kolla hur aktiv användaren är.. Sen är det ju bra att ha ett nr och adress i fall nått går fel,,
/Brandt
Löser det mesta: www.Brandtab.org // www.facebook.com/Brandtab
Skriv svar