Som många säkert vet så blev det inget av nova projektet så jag köpte denna bilen för att komma igång och köra innom rimligt tid , dock utan motor och låda.
Målet är att köra fullt ut 2010 och prova bilen i slutet av denna sesången, motorn kommer att bli som det var tänkt tidigare en 350 turbomaskin.
Senast redigerad av r3c den tis jun 04, 2013 8:14 pm, redigerad totalt 8 gång.
härligt! köpte min th400 av dom,trevliga killar å hans garage gick inte att klaga på
du får nog ett bra beprövat chassi att starta på,ser fram emot bilder på motor installation mm
Får väll lägga ut lite bilder så ni inte tror att jag har somnat, har kapat bort lite fästen som inte kommer att annvändas samt skruvat ur kardantunneln för att komma åt och göra lite nya vxl-lådsfästen samt byta lite av tunneln pga en tidigare kardan som varigt i farten och vispat runt lite.
Blom142 skrev:riktigt frän bil..
berätta mer...
vilken klass är den tänkt att gå?? vad har den gått för tider? effekt mål?
allt ser bra ut, men vad är det för jävla ludd i bilen
Till en början så kommer det nog att bli lite vad bilen klassar in till för att få köra så mycket som möjligt , sen får vi se , super pro street , eller ProStreet i Toyo cupen verkar ju vara något. TROR att det var 7,80 och runt 270kmh (kommer inte ihåg), anngående effektmålet så är det osäkert , hadde varigt roligt att åka runt 8.0 men det lär ju inte hända första tiden, luddet kan man undra över , men det styker nog med när jag tar bort mätarhusen ovanpå instrumentpannelen.
ja lite har man gjort , så som motorfästen fram , tänkte först köra med motorplåt fram men det blir mer plats för tryckrören såhär, insuget var lite högre än vad jag trodde så det får bli en liten kompenssation för det i huven senare.
Ja då skall vi se , blocket är ett 350 block (355) 010 4 bult, veven är en eagle chromemolly vev med std slag , eagle h-profilare och speedpro lågkompkolvar. Toppar är ej köpt ännu men det lutar väll åt afr , turboagg och kam kommer jag nog behöva lite hjälp med att välja ut , methanol kommer det att vara i tanken. Ja vad skall man skriva mer , blocket är betonfyllt upp till vattenpumpen.
Då var plenumet färdigbyggt , sånär som på lite slangannslutningar och fästen till gaswiren, även grejet ett vxl-låds fäste och bockat en ny kardantunnel.