Sida 1 av 1
Motronic Problem
Postat: sön mar 15, 2009 9:19 am
av Turbocerez
Skulle ut och starta bilen idag och först så fick jag nöta starten i en halv timme sen börja den hosta sen starta den gick rent på tomgång börja fara hann typ 50m börjar hosta och spotta som fan tappar varv håller på att dö frikopplar då vaknar den igen går perfekt att fri varva på tomgång men direkt man belastar är det som att den bryter hukkrar och håller på att dö..
nån som har nån teori om det ?..
Postat: sön mar 15, 2009 12:46 pm
av Rikard B
lmm?
hej
Postat: sön mar 15, 2009 1:01 pm
av calle Bengtsson
först och främst kolla luft läckage??
kolla varvtals givare och spridar slutsteg, har du termotid givaren inkopplad runners fyra pa inusget under monterad i toppen är kallstaren tät hur sag stiften ut blöta torra? Samt kolla luftmängd mätaren
Re: hej
Postat: mån mar 16, 2009 2:44 am
av Turbocerez
calle Bengtsson skrev:först och främst kolla luft läckage??
kolla varvtals givare och spridar slutsteg, har du termotid givaren inkopplad runners fyra pa inusget under monterad i toppen är kallstaren tät hur sag stiften ut blöta torra? Samt kolla luftmängd mätaren
har kollat inget läckage, lmm är ny, termotid givaren sitter fast i en hållare på en kylarslang då nyare motorer inte har nått hål för den.. den kan tända 2 gånger sen blir stiften blöt..
Postat: mån mar 16, 2009 5:37 am
av Turbocerez
kan också säga att det hände över natten typ... ska bränslepumparna gå på motronic när man vrider på tändningen ?
hej
Postat: mån mar 16, 2009 8:40 am
av calle Bengtsson
jag har bara haft icke standard bilar men jag tror dom skall bygga upp ett tryck. mina pa räsern gick konstant
Postat: mån mar 16, 2009 8:42 am
av calle Bengtsson
kolla luftmassa mätaren sa att inte fjäder har gatt sönder, kolla spjällägesgivaren att den funkar, har du kolla spridar slutsteget????
Postat: mån mar 16, 2009 9:27 am
av Turbocerez
Nu har jag kollat lmm fjädern verkar hel och fin