Inkoppling MSD spole med steg, pn. 8245
Moderator: backeliten
Inkoppling MSD spole med steg, pn. 8245
Skulle vilja ha reda på vad som ska anslutas på vilket stift.
Är dessa spolar det handlar om: http://www.msdignition.com/product.aspx ... terms=8245
Är dessa spolar det handlar om: http://www.msdignition.com/product.aspx ... terms=8245
Ibiza cupra modell illgul!
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 126
- Blev medlem: tis okt 09, 2007 8:44 am
- Ort: Lödöse
såhär kopplar du den

finns kontaker o köpa till den billigt i usa typ 35kr st men kommer minns inte hitta inte länken just nu

finns kontaker o köpa till den billigt i usa typ 35kr st men kommer minns inte hitta inte länken just nu

535 turbo 11.64@210km/h på 402 med 1.4bar
7.56@169km/h på 201 med 1.8bar
577hk/740nm på driven@1,4bar
http://www.youtube.com/watch?v=-lZf5t57V4E
Trestadssnabbaste 2014?
7.56@169km/h på 201 med 1.8bar
577hk/740nm på driven@1,4bar
http://www.youtube.com/watch?v=-lZf5t57V4E
Trestadssnabbaste 2014?
Ska signal-pinnen jordas "aktivt låg" för att ge gnista (typ som en vanlig induktiv spole), eller vill den ha en "aktivt hög" puls som många tändsteg?
Hur pass bra är denna till fördelare?
Med tanke på att den då måste ge gnista för alla cylindrar på två varv, istället för bara en gnista vart annat som den är tänkt att göra. Överhettning?
Hur pass bra är denna till fördelare?
Med tanke på att den då måste ge gnista för alla cylindrar på två varv, istället för bara en gnista vart annat som den är tänkt att göra. Överhettning?
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 126
- Blev medlem: tis okt 09, 2007 8:44 am
- Ort: Lödöse
körde men vems stepper utgångar till 6st sånna spolar så de måste väll bli "aktivt hög" utgång eller är ja helt ute o snurrar, har vems msq. filen på backupen kan kolla vad den säger
3ms dwell så hur den funkar till förelare vet jag inte än då jag inte kommit så långt me nya bygget
3ms dwell så hur den funkar till förelare vet jag inte än då jag inte kommit så långt me nya bygget

535 turbo 11.64@210km/h på 402 med 1.4bar
7.56@169km/h på 201 med 1.8bar
577hk/740nm på driven@1,4bar
http://www.youtube.com/watch?v=-lZf5t57V4E
Trestadssnabbaste 2014?
7.56@169km/h på 201 med 1.8bar
577hk/740nm på driven@1,4bar
http://www.youtube.com/watch?v=-lZf5t57V4E
Trestadssnabbaste 2014?
Stepper-utgångarna är precis som vanliga tändstegen "aktivt låga" så du måste köra inverterat antar jag, men det är ju för att slippa pull-up på tändstegen du kör stepper-utgångarna då dom kan ge ut +12V.
Mattias Säfsten (fd Sandgren)
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
Säljer, installerar, mappar och justerar motor-styrsystem och tillbehör.
Återförsäljare för MaxxECU, Link, ECU Master, VEMS, m.fl.
Nav-dyno och motor-bänk i Sävar vid E4.
Säljer, flödestestar och tvättar bränsle-spridare.
Skicka mail, PM eller ring vid intresse. Innehar F-skatt. Jobbar mest i norr.
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 126
- Blev medlem: tis okt 09, 2007 8:44 am
- Ort: Lödöse
kollade i min msq. fil nu, stepper out, inte inverterat och de funkade fint, blev så i den installationen för den boxen va beställd med 8 vanliga tändsteg och de funkar ju inte tillsammans med msd spolarna,
va ett tag sen ja pilla me vems och man glömmer snabbt när de gått ett tag
va ett tag sen ja pilla me vems och man glömmer snabbt när de gått ett tag

535 turbo 11.64@210km/h på 402 med 1.4bar
7.56@169km/h på 201 med 1.8bar
577hk/740nm på driven@1,4bar
http://www.youtube.com/watch?v=-lZf5t57V4E
Trestadssnabbaste 2014?
7.56@169km/h på 201 med 1.8bar
577hk/740nm på driven@1,4bar
http://www.youtube.com/watch?v=-lZf5t57V4E
Trestadssnabbaste 2014?
En bit ner där har du nr på kontakter som både jag och martin här på forumet använder. om jag inte minns fel gick dom väl på en 20:- st.
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... light=8245
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... light=8245
Funderar på att köpa 4st sådan här spolar. Frågan är hur jag smidigast trigger dem med vemset.
*Ska jag trigga dem med dom logiska utgångarna på vemset (+5V).
*Eller är det lättare att trigga med stepper-utgångarna?
Vad är det för signal som spolen vill ha +5V eller +12V, eller går det att trigga den med båda?
Idag är vemset förberett med tändsteg, men dom är ju inga problem att löda bort.
*Ska jag trigga dem med dom logiska utgångarna på vemset (+5V).
*Eller är det lättare att trigga med stepper-utgångarna?
Vad är det för signal som spolen vill ha +5V eller +12V, eller går det att trigga den med båda?
Idag är vemset förberett med tändsteg, men dom är ju inga problem att löda bort.
Familjekombin: Audi A6 4.2 FSi 2009
Sommarbil: Audi S4 Cab 4.2 2004
Sommarbil: Audi S4 Cab 4.2 2004
Jag funderar oxo på att köpa 4st 8245 spolar, man kanske skulle gåihop och köpt ett v8 set blir ganska mycket billigare då.
- Mappar och installerar styrsystem. Bromsar med Dynapack 5000nm chassidyno. Säljer VEMS, LinkEcu och AEM.
- Svensk distributör för Sachs Performance, ZF Motorsport, Samsonas, VEMS, AEM, Procharger mfl.
- Säljer Borgwarner, Garret Race Turbos, Holset turbos
- boggerman
- Lite mer laddtryck
- Inlägg: 46
- Blev medlem: tor dec 11, 2008 7:38 pm
- Ort: Dalsjöfors
- Kontakt:
Tjenis har likadana spolar fast ett annat märke undrar lite var man hittar tändkablar som passar i dom?
Mvh Mikael
Mvh Mikael
________________________
T-23 TwinTurbo Altered
www.mb-racing.se
Mikael Bogren
0730-856167
Sponsorer sökes!!
T-23 TwinTurbo Altered
www.mb-racing.se
Mikael Bogren
0730-856167
Sponsorer sökes!!
Kling skrev:Funderar på att köpa 4st sådan här spolar. Frågan är hur jag smidigast trigger dem med vemset.
*Ska jag trigga dem med dom logiska utgångarna på vemset (+5V).
*Eller är det lättare att trigga med stepper-utgångarna?
Vad är det för signal som spolen vill ha +5V eller +12V, eller går det att trigga den med båda?
Idag är vemset förberett med tändsteg, men dom är ju inga problem att löda bort.
Blev du något klokare på detta då jag undrar desamma , skall köra 8st och det fungerar inget vidare på stepperutgångarna som det bara finns 4 st av.