Dellorto, Weber, trycka eller suga?
Turbojoby
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14 Blev medlem: tor apr 16, 2009 9:05 pm
Inlägg
av Turbojoby » tor apr 16, 2009 9:35 pm
Tjena. Jag har turbokonverterat min b230 förgasarmotor och den vägrar starta.
Jag har bytt tankarmatur till en från en volvo 740 med insprut och det sitter en elektrisk bränslepump i dom.
Är den tillräcklig som bränslepump eller behöver jag en till?
Btr:en är av märket Holley och har 3 anslutningar: bränsle in, bränsle ut och retur och en skruv att reglera nåt med.
Vad jag har fattat det som så måste btr:en ha en slang till tryckröret också?
Stämmer det? Isåfall, vilken btr ska jag köpa?
Mvh/Christian
The
Forumsberoende
Inlägg: 5104 Blev medlem: tis jun 01, 2004 11:05 pm
Ort: Boden
Kontakt:
Inlägg
av The » tor apr 16, 2009 9:45 pm
Om bränsletrycksregulatorn ska kunna justera upp bränsletrycket i takt med ökande laddtryck så måste den ha en slang till tryckröret.
Torbjörn.A
Har man slagit yxan i båten får man ro som fan
Turbojoby
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14 Blev medlem: tor apr 16, 2009 9:05 pm
Inlägg
av Turbojoby » tor apr 16, 2009 9:49 pm
The skrev: Om bränsletrycksregulatorn ska kunna justera upp bränsletrycket i takt med ökande laddtryck så måste den ha en slang till tryckröret.
Okej. Vad bör jag köpa för någon? Räcker bränslepumpen jag har?
jonny
För mycket laddtryck
Inlägg: 148 Blev medlem: mån mar 15, 2004 12:55 am
Inlägg
av jonny » fre apr 17, 2009 5:19 am
Du får köpa en malpassi tryckregulator .
På tankarmaturen sitter bara förpumpen och den duger inte , du måste ta en huvudpump .
Turbojoby
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14 Blev medlem: tor apr 16, 2009 9:05 pm
Inlägg
av Turbojoby » fre apr 17, 2009 8:05 pm
jonny skrev: Du får köpa en malpassi tryckregulator .
På tankarmaturen sitter bara förpumpen och den duger inte , du måste ta en huvudpump .
Okej. Kan jag använda en huvudpump från en volvo 740 också då?
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068 Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping
Inlägg
av knotan » fre apr 17, 2009 8:55 pm
Turbojoby skrev: jonny skrev: Du får köpa en malpassi tryckregulator .
På tankarmaturen sitter bara förpumpen och den duger inte , du måste ta en huvudpump .
Okej. Kan jag använda en huvudpump från en volvo 740 också då?
försök få tag på en soppapump från en bil med k-jet eller med turbo. dem två är lite grövre än en vanlig typ 740 gl pump
Turbojoby
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14 Blev medlem: tor apr 16, 2009 9:05 pm
Inlägg
av Turbojoby » mån apr 20, 2009 3:29 pm
knotan skrev: Turbojoby skrev: Okej. Kan jag använda en huvudpump från en volvo 740 också då?
försök få tag på en soppapump från en bil med k-jet eller med turbo. dem två är lite grövre än en vanlig typ 740 gl pump
Kan det gå med två orginalpumpar istället?
Tänkte i första hand använda det som finns tillgängligt
knotan
Forumsberoende
Inlägg: 5068 Blev medlem: mån maj 01, 2006 9:34 pm
Ort: norrköping
Inlägg
av knotan » mån apr 20, 2009 8:02 pm
testa??!!
Turbojoby
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14 Blev medlem: tor apr 16, 2009 9:05 pm
Inlägg
av Turbojoby » mån apr 20, 2009 9:25 pm
knotan skrev: testa??!!
Är för lat för sånt
Nä men får la ta å göra det.
jonny
För mycket laddtryck
Inlägg: 148 Blev medlem: mån mar 15, 2004 12:55 am
Inlägg
av jonny » tis apr 21, 2009 5:27 am
Huvudpump från valfri insprutningsbil bör fungera .
Turbojoby
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14 Blev medlem: tor apr 16, 2009 9:05 pm
Inlägg
av Turbojoby » tis apr 21, 2009 12:39 pm
jonny skrev: Huvudpump från valfri insprutningsbil bör fungera .
Okej. Det är väl kanske inte ett allt för seriöst projekt jag håller på med
Är glad om den startar överhuvudtaget just nu
fredde_vit_pv
Sävar Turbo Racing
Inlägg: 2273 Blev medlem: sön dec 07, 2003 4:38 pm
Ort: yttertavle/umeå
Inlägg
av fredde_vit_pv » tis apr 21, 2009 4:33 pm
angående Holley btr:en,är den verkligen med retur?
det är inte så att det är 1 ingång och 2 reducerade utgångar!?
/F
Turbojoby
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14 Blev medlem: tor apr 16, 2009 9:05 pm
Inlägg
av Turbojoby » ons apr 22, 2009 3:52 pm
fredde_vit_pv skrev: angående Holley btr:en,är den verkligen med retur?
det är inte så att det är 1 ingång och 2 reducerade utgångar!?
/F
Det är en "in" underifrån och två "out" horisonellt.
16-v
För mycket laddtryck
Inlägg: 137 Blev medlem: ons apr 22, 2009 11:52 pm
Ort: Nyköping
Inlägg
av 16-v » tor apr 23, 2009 10:48 pm
Turbojoby skrev: The skrev: Om bränsletrycksregulatorn ska kunna justera upp bränsletrycket i takt med ökande laddtryck så måste den ha en slang till tryckröret.
Okej. Vad bör jag köpa för någon? Räcker bränslepumpen jag har?
Undar också vad man ska ha för btr?
Turbojoby
Lite mer laddtryck
Inlägg: 14 Blev medlem: tor apr 16, 2009 9:05 pm
Inlägg
av Turbojoby » fre apr 24, 2009 1:39 pm
16-v skrev: Turbojoby skrev: Okej. Vad bör jag köpa för någon? Räcker bränslepumpen jag har?
Undar också vad man ska ha för btr?
Misabs FKT1 verkar rätt bra. Får nog bli en sån för min del.