Sida 1 av 2

k-kam på b230a k-kaM märke ej skillnad

Postat: sön apr 19, 2009 7:57 pm
av Mr.Thulin
hur blir en volvo b230a med 2mm planad topp med en k-kam.från vilken motor kommer k-kammen?

men den viktigaset frågan.
hur blir a motorn me en k.kam ist för en a-kam.blir den lite rappare eller klenare eller hur blir den??tacksam för svar

Vrför märker jag ingen skillnad...tändningen är inte helt 100 men det kan väll inte göra så mycket eller??

Postat: sön apr 19, 2009 8:16 pm
av zajja
Den blir betydligt piggare! jag körde k-kam och extraktor på min b23a, den blev betydligt roligare efter att man fick på de grejjerna.
K-kam kommer från b23e motorn.

Postat: sön apr 19, 2009 8:55 pm
av Mr.Thulin
jaja men blir det samma skillnad på både b23 o b230 då?men hurdå piggare..accet eller

Postat: sön apr 19, 2009 9:29 pm
av zajja
Mr.Thulin skrev:jaja men blir det samma skillnad på både b23 o b230 då?men hurdå piggare..accet eller
Det borde bli samma effekt på 230 som 23a, ja accet blev bättre och den varvade mer.

Postat: sön apr 26, 2009 2:12 pm
av Mr.Thulin
men hur blir det med en t eller m kam då??

Postat: sön apr 26, 2009 3:37 pm
av Xuri
Mr.Thulin skrev:men hur blir det med en t eller m kam då??
M-kam e ren skit...såga av den så den blir obrukbar å kör sedan över skiten :p

Med T-kam så upplevde jag grymt bra bottendrag i min b230F

Tänk dock på att K-kamen inte har fördelarspåret där bak om du ska montera den i en sådan topp

Postat: sön apr 26, 2009 7:29 pm
av Mr.Thulin
mm men på ett annat forum så skrev en att den blir som en m-kam bra vriud på låga varv men urslö på varv över 3000varv.är det sant

Postat: sön apr 26, 2009 8:32 pm
av vampyren
nej .ut å testa istället.K är en bra kam.

Postat: sön apr 26, 2009 10:17 pm
av Mr.Thulin
jag har ju inte någon av kammarna men jag vill köpa.har en t-kam på gång för 350kr o vill veta hur den nblir med den kammen.i vilken motor sitter kammarna i original.

Märker man skillnad på a-t kam??????

Postat: sön apr 26, 2009 11:24 pm
av G-son
T-kammen hör hemma i någon turbomotor, och är väl enbart gjord för att ge styrka på lågvarv. På högre varvtal förlitar sig de motorerna helt på att turbon ska ge effekten, för kamaxeln är stendöd där... I trimningskretsar är T-kammen ungefär lika eftertraktad som tandvärk.

Postat: mån apr 27, 2009 7:41 pm
av joel
jag har en helt ny H-kam om du vill köpa.. Ja den har fördelarspår :D

Postat: tis apr 28, 2009 7:22 pm
av Mr.Thulin
ja men den vill du ha mycket för..jag är en fattig student o sen kommer fraktan gå på 400kr väll?

Postat: tis apr 28, 2009 9:33 pm
av Lunkan
joel skrev:jag har en helt ny H-kam om du vill köpa.. Ja den har fördelarspår :D
Pris

Postat: ons apr 29, 2009 9:17 pm
av Mr.Thulin
dricker den mycket mer med en k-kam

Postat: ons apr 29, 2009 9:25 pm
av MV
Mr.Thulin skrev:dricker den mycket mer med en k-kam
Vart går smärtgränsen för dig i soppa förbrukning ?
eftersom du är en fattig student

3lL/mil eller ?