Sida 1 av 1
lätta svänghjulet. Var?
Postat: tis apr 28, 2009 7:59 pm
av Mr.Thulin
var skall man lätta på svänghjulet till en b230a.
på baksidan eller på sidan eller var.kan någon beskriva eller markera på bilderana var man skall lätta och hur mycket man skall lätta på de olika ställena.jag vill ha en pigg o snabb gasrespons men ändån inte så extremt orolig på tomgång.men jag vill märka skillnad men ungefär hur många kg 2-4 eller??markera hellst.

Postat: tis apr 28, 2009 8:06 pm
av Rasmus Annander
köp ett svänghjul på folkrace shop.. dom är underbara till sug motorer

Postat: tis apr 28, 2009 8:14 pm
av Mr.Thulin
jaja men blir inte motorn klen alltså tappar vrid av ett så pass lättat svänghjul o blir inte tomgången väldigt orolig.
Postat: tis apr 28, 2009 9:31 pm
av kreftan
tappar vrid gör du väl om du lättar ett vanligt svänghjul också?
Postat: ons apr 29, 2009 8:39 pm
av Mr.Thulin
jaja men vet ni var mnan skall lätta..baksidan eller ??
Postat: ons apr 29, 2009 8:41 pm
av janni_ruda
Mr.Thulin skrev:jaja men vet ni var mnan skall lätta..baksidan eller ??
överallt eller så köper man ett frpn folkraceshop
Postat: ons apr 29, 2009 8:51 pm
av Dennis Öhman
janni_ruda skrev:Mr.Thulin skrev:jaja men vet ni var mnan skall lätta..baksidan eller ??
överallt eller så köper man ett frpn folkraceshop
Lättast i ditt hjul vore väl planfräsa det och stifta om sen.. Alltså kanten (pottan) runt det. Eller skicka in ett b21/23hjul och betala 700kr för ett skellet..
Postat: ons apr 29, 2009 11:58 pm
av BoneyJones
kreftan skrev:tappar vrid gör du väl om du lättar ett vanligt svänghjul också?

VRID tappar man aldrig. bara att den roterande massan som det blitt fart på "försvinner" så att den blir lite orolig
Postat: fre maj 01, 2009 7:53 pm
av dsimila
Tror inte du behöver bekymra dig om tomgången. Inte med k-kammen.