Sida 1 av 1

Konvertera 351C, insprut med Haltechbox => Problem

Postat: fre jun 05, 2009 12:31 pm
av Jonas Storm
Tänkte bara kolla om det finns någon som har erfarenhet av lyckad konvertering av 351Cleveland till insprut.

Bakgrunden till mitt problem är följande:

Spridare avstängda. När tändningen slås till får
inte Haltech-boxen (E6x) ut någon varvtalssignal
från fördelaren.

Fördelaren är MSD och har en magnetgivare.

Jag har nu beställt en Pertronix fördelare med
Hall-effekt från SummitRacing med förhoppning
om att detta kommer fungera.

Jag vore ytterst tacksam om någon skulle vilja
dela med sig av sina erfarenheter kring 351C
och insprutskonvertering.

Postat: sön jul 05, 2009 4:19 pm
av Jonas Storm
Är det verkligen ingen som har något att tillföra kring detta.

Har installerat Pertronixfördelaren men den vill
inte heller ge ordentlig signal till Haltech-boxen.

HJÄLP!!

Postat: tor jul 16, 2009 9:27 am
av Nobbe
Vilket haltech sprut kör du ?

Magnet givare brukar vara lättare mig veterligen att få en bra signal på.

Vad har du för inställningar i trigger setupen ?

Postat: fre jul 17, 2009 6:48 am
av Jonas Storm
Jag använder en E6X ECU.

Försökte med en MSD fördelare innan den hade magnetgivare
men den gav ännu sämre signal.

Jag ska kolla upp inställningar så fort jag kan.
Tack för att du vill vara behjälplig!

Postat: fre jul 17, 2009 8:07 am
av Nobbe
Jag har samma Sprut, hadde lite problem att få en bra trigger signal jag med, men det gick att justera med de olika filter som fanns inbyggd för min vr givare... (jag kör 36-1 missing tooth)

det jag läst på så skall magnetgivarna vara enkla att få bra signal på, vilket för mig att fundera på om din triggersensor är kry ?
har du möjlighet att provköra den i en bil som fungerar ?

//Nobbe