Sida 1 av 14

Jägenmarks E28 M50b28

Postat: sön jun 07, 2009 7:53 pm
av cjagenmark
Köpte en 528 84a hade stått avställd i 8 år, fick hem bilen, körde henne lite och fick ventilsläpp, och det hela slutade med ett hål i topp och kolv så det va bara att leta upp en motor. så varför inte byta upp sig på en gång. Ramlade jag över en annons på en m535ia som låg ute som renoveringsobjekt.. Då karossen från 528 var i bättre skick va dt bara att börja flytta över.

Låter bilderna tala för sig själva
Bild
Bild
Bild
Precis uppstartad,
Bild

Sen kommer alla dumma idêer
Bild
Bild
Bild

Och slutligen en bild på bilen
Bild

Postat: sön jun 07, 2009 8:09 pm
av skogsboo
nice med lite sleeper :twisted:

Postat: sön jun 07, 2009 9:49 pm
av Rikard B
detta ska följa håller precis på me samma dumma ide :)

Postat: sön jun 07, 2009 11:59 pm
av Rogge
E28or är riktigt balla :) ska bli skoj o se hur det artar sig med detta :thumbright:

Postat: mån jun 08, 2009 4:56 pm
av cjagenmark
Riktplanad,
Bild
väntar bara på mina andra knaster, så jag kan börja sätta ihop toppen

Postat: mån jun 08, 2009 5:44 pm
av icklas
kul med en projekt tråd!:P

sj försöker ja få tag i killen med grenröret på ppf, men han är så jäkla hal att få svar av!!!!

MVH Nicklas

Postat: lör jun 13, 2009 7:13 pm
av cjagenmark
toppen iväg lämand igen för o-ringning, olja till turbon fixad, pumpar ordnade och rör till tryckrör ordnade.. åkte med polarens 535 med metanol o snurra.. vilken inspiration man fick.. behöver delar ! :thumbright:

Postat: mån jun 15, 2009 10:29 pm
av cjagenmark
Dåliga bilder, men dom får tala för sig själva
Bild
Bild

Postat: tis jun 16, 2009 5:57 am
av Erikk
Funkar det bra att köra o-ringarna i toppen istället för i blocket?

Postat: ons jun 17, 2009 7:13 pm
av cjagenmark
Erikk skrev:Funkar det bra att köra o-ringarna i toppen istället för i blocket?
Jag vet faktiskt inte. vissa säger att rigarna kan sjunka in i godset. men dom jag vet som kör med det har inte haft några prob med det, så det funkar säkert.. annars blir det att göra det i blocket sen.

har trillat in en WG med.. någon som kört med denna ? 40mm hks kopia

Bild

Postat: ons jun 17, 2009 8:32 pm
av sikko
M30 power är alltid trevligt, ang wg så är kopiorna kass lär bearbetas för att bli tät, fär en som inte har maskiner så går det att slipa in ventilen med ventilsippasta, Är den otät så missar man mycket spoolup dvs turbon laddar senare.

Postat: ons jun 24, 2009 6:03 pm
av cjagenmark
Damp ner i brevlådan idag simens deka 599cc får se om dom räcker till
Bild

Postat: lör jun 27, 2009 2:33 am
av jadde
tråkit att oringa toppen ifall den går varm å toppen slår sig.. :/

Postat: mån aug 17, 2009 8:53 pm
av cjagenmark
Sant. dock står det rätt still nu.. då antagligen blocket eller toppen är sprucken. så fort jag startar upp den så blir oljan vit. Tragiskt nog

Postat: mån aug 31, 2009 9:28 pm
av cjagenmark
motivation åter igen.. fixat färdigt snoken. svetsat dit wg. ordnat tryckrör.. let dock dump fortfarande. ordnade även dp idag, vädligt mkt budget när man inte hittar rätt klämmor och dylikt, fick gå från 3,5" till 3" men det räcker utan vidare till effekten jag kommer plocka,

såhär blev tryckröret iaf.. funkar säkerligen
Bild