eller vad man har för grejer och skulle ha glömt bort annars(jag har inte högt tempo på bygget!).
Bilen har jag ägt sen jag fyllde 15 och har fått smaka på flera motorer och olika påhitt bla
Lustgas på sent 80 tal som övergick till turbo tidigt 90 tal.
Efter lång och trogen tjänst med streetracing och gatkörning men även lite dragracing
(har kört mina 2 första DR tävlingar i lycksele på 80talet och sista i piteå runt 95-96 ca)
Så har bilen fått vila ca 10år när barn och sånt kännts viktigare.
Efter att ha bytt växellåda startat upp och besiktat för nått år sen så blev jag sugen(körde lite blackrace)
på Att uppgradera och byta motor, men som alla vet så kan det inte hållas på normal nivå
Så det blir eftersom byte av både det ena och det andra.
Den gamla motorn var en B20 med Erik marklund byggt turbosystem (MC-Xpress)
Som gick som bäst höga 11or och 195 i slutfart med gatdäck och den nya motorn ska bli en B23a
Med förhoppningsvis på tok för mycket effekt

hittade en dålig bild på själva bilen!

en bild på gamla B20:in

och så hur det ser ut idag (juni-09)

/F