Sida 1 av 1

Insug till B20 för insprutning

Postat: ons dec 24, 2003 12:31 am
av mattias
Jag håller på att löda ihop ett MegaSquirt och det ska monteras in med en massa sensorer i min 142:a någon dag. Nästa steg i min plan är att fixa ett "vanligt" insug med plats för en spridare per insugsport på B20. Här kommer vi då till ämnet : Vad ska jag sätta på insug-sidan av motorn?

I princip har jag två vägar:

1. Jag skulle inte ha nåt emot att bygga ihop ett eget insug och har en hyfsad bild av hur det kan och ska göras (exempel).

2. Något original-insug (B20E/F) som köps begagnat.

Ett problem som jag ser det när man ska hålla på med överladdning på B20 är att det blir trångt eftersom insug- och avgasportarna är på samma sida av motorn, speciellt då jag inte tänkt ta bort innerskärmarna på bilen.
Är det något som ni som överladdat B20 lidit av? Är det någon som helt enkelt valt en annan motor av den här anledningen?

Nu är det jul! Så håll er från datorn en stund åtminstone! :)

Insug

Postat: ons dec 24, 2003 10:59 am
av Magnus
Jag har sett en variant där man använt weber/dellorto insug och fräst en distans som man sätter emellan insug och förgasare.i den distansen så är spridarhålet oxå fräst.man borde kunna använda förgasarna som "spjällhus" och få ett spjäll till varje cylinder.på den motor jag såg så användes det som tillskott men det borde gå att köra bara som spjäll oxå.annars så kan man kanske sätta spridarna dierkt i insugsrören om man bygger upp med lite extra material och fräser hål för dom.

Postat: fre dec 26, 2003 11:51 am
av Jens Gustavsson
andvänd B20E org insuget det är ganska bra. jag har ett portat som ligger och skräpar i garaget.

Postat: fre dec 26, 2003 1:48 pm
av mattias
Jens: Jag tittar förbi närmsta dagarna och tar en titt.