Fast nu är ju min orginal än så länge Väger 1510 enligt papperna. Skoda anger 147 kw men i många tester bla. teknikensvärld har bromsat dom till 160 kw helt standardJo, den borde gå som min, men troligen snäppet vassare . Med "chip" så borde den ligga på runt 250hk och strax under 400nm. Med tätare stegad växellåda/annan utväxling i axeln än bimmern (antar det, med tanke på toppfarten) på det, så borde den nog göra 100-150 på 6-6.5s?
Prestandatest med Racelogic Performance Box (tuning sävar)
- Nicklas Persson
- Ganska mycket laddtryck
- Inlägg: 66
- Blev medlem: fre sep 28, 2007 4:27 pm
- Ort: Sävar
Haha, ja är det original så är det ju grymt bra tider! 160kw+ skulle jag vilja säga med den vikten & slutfarten på 402m!Nicklas Persson skrev:Fast nu är ju min orginal än så länge Väger 1510 enligt papperna. Skoda anger 147 kw men i många tester bla. teknikensvärld har bromsat dom till 160 kw helt standardJo, den borde gå som min, men troligen snäppet vassare . Med "chip" så borde den ligga på runt 250hk och strax under 400nm. Med tätare stegad växellåda/annan utväxling i axeln än bimmern (antar det, med tanke på toppfarten) på det, så borde den nog göra 100-150 på 6-6.5s?
- Beeemerboy
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 259
- Blev medlem: mån maj 21, 2007 6:33 pm
- Ort: Sundsvall
Jag har ngra tider:
Polaren drog en 4.0 repa på 100-200km/h med hojen ...K8:a Gixxer 1000
100-240km/h gick på 7,5 (M3 på 9,8 )
--------------- Best results ---------------
Time 18:28 Date 07/06/2009
Speed(kmh) Time(s)
0-60 02.8
0-100 04.1
100-200 04.0
100-160 02.0
Sedan har vi kört med M3:an där intervallen 100-200 gick på 5.8sek
Polaren drog en 4.0 repa på 100-200km/h med hojen ...K8:a Gixxer 1000
100-240km/h gick på 7,5 (M3 på 9,8 )
--------------- Best results ---------------
Time 18:28 Date 07/06/2009
Speed(kmh) Time(s)
0-60 02.8
0-100 04.1
100-200 04.0
100-160 02.0
Sedan har vi kört med M3:an där intervallen 100-200 gick på 5.8sek
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
jag har en G tec repa från strippen på 142 ska se om den fins kvar i nån dator? 1.28G på ettan med en halv dålig start.
roligt med sånna hära grejor men de är tyvär svåra att ha på strippen men pelle w har hjälpt mig att bygga in en till min tec ege data logger med minne
roligt med sånna hära grejor men de är tyvär svåra att ha på strippen men pelle w har hjälpt mig att bygga in en till min tec ege data logger med minne
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Racelogicen kan man stoppa under ett säte, i handsfacket eller var som helst, bara man använder en extern antenn istället. Den är inte stor och kan fästas på utsidan bilen för GPS-mottagning.Jens Gustavsson skrev:jag har en G tec repa från strippen på 142 ska se om den fins kvar i nån dator? 1.28G på ettan med en halv dålig start.
roligt med sånna hära grejor men de är tyvär svåra att ha på strippen men pelle w har hjälpt mig att bygga in en till min tec ege data logger med minne
Funderar på att skaffa en då de är väldigt billiga. Då skulle man kunna få lite loggar på strippen om nån är intresserad. Tycker själv att det skulle vara skoj att få se lite sådana loggar
- Tobias Lindqvist
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 136
- Blev medlem: ons jan 16, 2008 10:34 pm
- Ort: norrlands huvudstad(sundsvall)
- Jens Gustavsson
- Sävar Turbo Racing
- Inlägg: 21681
- Blev medlem: mån sep 22, 2003 5:47 pm
- Ort: Tomterna/sävar
- Kontakt:
G-tec uppdats!
erik sanström körde 8.99/ 200meter i går med lite fin sjusterigar på chassit. (lite bättre vinterdäck och lite sand i skuffeln tror jag va trixen som han och peter högdhal trixa med)
den oöppnade B230A från -85 är fortfarande orörd och laddet ligger på samma 0.8bar
sen har tommy GTO testat sin maskin och med osjusteradt chassi satt han de andra på plats med en 8.70 repa med mycke däck rök som han gärna och ofta bjuder på
lite sjusterigar på bakvagnen och däcktryck mm så kommer den gå betydligt fortare.
jag har också hjälpt bruns borran (vit chager) med hans holley, vi testade även den lite med g-tech och den la av en mitten åtta med väldigt mycke däck spinn (radial däck+ manuell låda och en +500cui indu BB motor)
erik sanström körde 8.99/ 200meter i går med lite fin sjusterigar på chassit. (lite bättre vinterdäck och lite sand i skuffeln tror jag va trixen som han och peter högdhal trixa med)
den oöppnade B230A från -85 är fortfarande orörd och laddet ligger på samma 0.8bar
sen har tommy GTO testat sin maskin och med osjusteradt chassi satt han de andra på plats med en 8.70 repa med mycke däck rök som han gärna och ofta bjuder på
lite sjusterigar på bakvagnen och däcktryck mm så kommer den gå betydligt fortare.
jag har också hjälpt bruns borran (vit chager) med hans holley, vi testade även den lite med g-tech och den la av en mitten åtta med väldigt mycke däck spinn (radial däck+ manuell låda och en +500cui indu BB motor)
True metal people wanna rock not pose!
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
Jensas Speedshop
Den senapsgula 142an med B20 10.61sek/402m
B20 Vegan 5.92/185 9.50/225
Samarbetar med: KL Racing | Lube Tools | | AGAP | VEMS https://www.maxxecu.se/
- niklasrudolf
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 172
- Blev medlem: tis mar 01, 2005 8:38 pm
- Ort: Sävar
Då var det dags igen!
Denna gång testade vi Nicke Nymans Volvo 242
Här är resultaten:
Bästa 60-fot: 2.4s
0-100km/h: 5.8s
100-150km/h: 4.5s
201m: 9.2s & 141.5km/h
402: 13.8s & 174.1km/h
Max G vid acc var 0.68.
Med lite bättre 60-fot så sitter ju en 8:a på 201 & mitten till låg 13s repa på 402?
Nån som kan räkna ut effekten på ekipaget, den vägde 1350kg vid testet!
Sen så var jag tvungen att snabbt testa 330:n på 402m för att se hur den gick mot Nickes Octavia RS som verkar ha knaprat anabola .
Med lite fega startvarv (2500rpm) så fick jag denna repa:
60-fot: 2.4s
0-100km/h: 6.8s
0-150km/h: 13.7s
201m: 9.5s & 124km/h
402m: 14.6s & 155.5km/h
Så med 3500-4000rpm i startvarv så borde en lägre 9:a sitta där tycker jag.
Denna gång testade vi Nicke Nymans Volvo 242
Här är resultaten:
Bästa 60-fot: 2.4s
0-100km/h: 5.8s
100-150km/h: 4.5s
201m: 9.2s & 141.5km/h
402: 13.8s & 174.1km/h
Max G vid acc var 0.68.
Med lite bättre 60-fot så sitter ju en 8:a på 201 & mitten till låg 13s repa på 402?
Nån som kan räkna ut effekten på ekipaget, den vägde 1350kg vid testet!
Sen så var jag tvungen att snabbt testa 330:n på 402m för att se hur den gick mot Nickes Octavia RS som verkar ha knaprat anabola .
Med lite fega startvarv (2500rpm) så fick jag denna repa:
60-fot: 2.4s
0-100km/h: 6.8s
0-150km/h: 13.7s
201m: 9.5s & 124km/h
402m: 14.6s & 155.5km/h
Så med 3500-4000rpm i startvarv så borde en lägre 9:a sitta där tycker jag.
Senast redigerad av JonasW den tis aug 25, 2009 10:05 pm, redigerad totalt 1 gånger.
- Nicke Nyman
- Forumsberoende
- Inlägg: 1958
- Blev medlem: tis mar 29, 2005 4:59 pm
- Ort: Umeå
- Kontakt:
Har iPhone med dynolicious som sägs vara mer exakt än g-tech, vad sägs om att jämföra?
Man ställer in vikt, drivlineförlust (0% ger HK på hjulen istället för att räkna drivlineförlust) etc.
(Hörde av Robban att man kunde vikta bilen nånstans kring Röbäck????)
http://www.dynolicious.com/
http://www.youtube.com/watch?v=0-DFbJQbeSY
Kan bifoga några "testkörningar" med bilar vi gjort.
Kör man inte 402m fullt ut så får man en 201m tid istället.
Alla bilar har testas minst 2ggr och på alla så har det varit riktigt lika med tanke på förhållandena (dålig start etc)
Audi -08 TQ
Vikt 1570kg
0-100km/h - 6,43sek
60fot - 2,37sek @ 47,2
201m - 9,46sek @ 127,1/h
402m - 14,42sek @ 161,6km/h
Max acceleration - 1,04G´s
Peak Horsepower - 224HK (220hk standard + borttagen kat.)
Supra MK3 (kört 3 vändor där effekten varierat mellan 334-343HK, tog den med 338hk tiderna för att ta ett medium)
vikt 1640kg
0-100km/h - 6,97sek
60fot - 2,43sek @ 45,2km/h
201m - 9,35sek @ 130,3km/h
402m - 14,27sek @ 165km/h
Max acceleration - 1,58G´s
Peak Horsepower - 337HK (0.9bar med org. turbo dock bytt IC + tryckrör och borttagen Fuelcut)
Har dock inte läst på men det går att ställa:
Rollout (speedtest) 0inches
Rollout (distance tests) 12inches
Trigger (verkar känslig men den står på högsta, 0.20G)
Man ställer in vikt, drivlineförlust (0% ger HK på hjulen istället för att räkna drivlineförlust) etc.
(Hörde av Robban att man kunde vikta bilen nånstans kring Röbäck????)
http://www.dynolicious.com/
http://www.youtube.com/watch?v=0-DFbJQbeSY
Kan bifoga några "testkörningar" med bilar vi gjort.
Kör man inte 402m fullt ut så får man en 201m tid istället.
Alla bilar har testas minst 2ggr och på alla så har det varit riktigt lika med tanke på förhållandena (dålig start etc)
Audi -08 TQ
Vikt 1570kg
0-100km/h - 6,43sek
60fot - 2,37sek @ 47,2
201m - 9,46sek @ 127,1/h
402m - 14,42sek @ 161,6km/h
Max acceleration - 1,04G´s
Peak Horsepower - 224HK (220hk standard + borttagen kat.)
Supra MK3 (kört 3 vändor där effekten varierat mellan 334-343HK, tog den med 338hk tiderna för att ta ett medium)
vikt 1640kg
0-100km/h - 6,97sek
60fot - 2,43sek @ 45,2km/h
201m - 9,35sek @ 130,3km/h
402m - 14,27sek @ 165km/h
Max acceleration - 1,58G´s
Peak Horsepower - 337HK (0.9bar med org. turbo dock bytt IC + tryckrör och borttagen Fuelcut)
Har dock inte läst på men det går att ställa:
Rollout (speedtest) 0inches
Rollout (distance tests) 12inches
Trigger (verkar känslig men den står på högsta, 0.20G)
Senast redigerad av Amstaff den sön aug 30, 2009 12:37 pm, redigerad totalt 1 gånger.
Jag måste säga att jag är lite skeptisk
T.ex. i exemplet med Audin, 0-100 på 6.43s och 201m på 9.46s & 96.5km/h?
Så 0-100km/h på 201m repan tar alltså 3-4s längre än bara 0-100 körningen? Du skrev inte fel på 201m repan?
Sen när det gäller acceleration-G, 1.04 med en 60-fot på 2.37... 2.37 sekunder visar ju på att det antingen spinner, men eftersom det är en quattro så gissar jag mer på slö start. Då låter 1.04g otroligt högt.
Nicke Nyman körde ungefär samma 60-fot och hade max G på 1:ans växel på ca: 0.7.
Sen har vi slutfarten på 402m, 161.6km/h med 225hk & 1570kg? Jag körde nyss 155.5km/h på 14.66s med 231hk & 1505kg. Låter högt tycker jag.
Men min racelogic är ju bevisat noggrann (visar fel på 0.1km/h, max 30cm fel på 402m). Vi kan ju jämföra dessa nån dag? Då får vi se hur nära iPhonen kommer.
T.ex. i exemplet med Audin, 0-100 på 6.43s och 201m på 9.46s & 96.5km/h?
Så 0-100km/h på 201m repan tar alltså 3-4s längre än bara 0-100 körningen? Du skrev inte fel på 201m repan?
Sen när det gäller acceleration-G, 1.04 med en 60-fot på 2.37... 2.37 sekunder visar ju på att det antingen spinner, men eftersom det är en quattro så gissar jag mer på slö start. Då låter 1.04g otroligt högt.
Nicke Nyman körde ungefär samma 60-fot och hade max G på 1:ans växel på ca: 0.7.
Sen har vi slutfarten på 402m, 161.6km/h med 225hk & 1570kg? Jag körde nyss 155.5km/h på 14.66s med 231hk & 1505kg. Låter högt tycker jag.
Men min racelogic är ju bevisat noggrann (visar fel på 0.1km/h, max 30cm fel på 402m). Vi kan ju jämföra dessa nån dag? Då får vi se hur nära iPhonen kommer.
Ja det va ju det jag mena
Skulle vara kul att jämföra för då vet man "på ett ungefär" vad iPhone visar, dv.s är det inom gränserna eller är det helt fel.
Dubbelkollade aldrig tiderna dock, stod 127,1km/h på 201m tiden
Däremot skummade jag igenom hans tider nu och det står 1.04G nästan på alla hans körningar eller inom de gränserna.
Skulle vara kul att jämföra för då vet man "på ett ungefär" vad iPhone visar, dv.s är det inom gränserna eller är det helt fel.
Dubbelkollade aldrig tiderna dock, stod 127,1km/h på 201m tiden
Däremot skummade jag igenom hans tider nu och det står 1.04G nästan på alla hans körningar eller inom de gränserna.