Moggah's TurboTouring! (Film sida 2)
Postat: lör aug 01, 2009 5:48 pm
Jaha, Då har man dragit på sig en bil till!
Den här gången blev det en mer "färdig" bil som man kan utveckla rullande
Det hela handlar alltså om en BMW 1602 Touring -72 med lite mindre modifikationer !
Här har vi den nuvarande setupen!
*M50B25 Icke Vanos motor
*Autronic SM4 sprut
*VAG spolar
*ARP-bultad topp
*omsvetsat 328 grenrör som är uppochner vänt
*Flowpreppad Schwitcher S200 Turbo (52mm IN/65mm UT)
*Ca.20L Fuelcell i bagaget
*Dubbla Walbro 255 Lph in-line pumpar
*1680cc spridare
*E85 Drift
*Griffin Alu kylare
*5-vxl ZF-låda
*Bakaxel klump från en 2002 (om det nu är nån skillnad ?)
I övrigt orginal chassie
Så den är lite smått livsfarlig att köra med som det är nu!
Dock så verkar chassiereaktionen vara mycket bra för dragracing, då den sätter sig VÄLDIGT bra !
Går dock inte att svänga med i fart eller sladda på ett kontrollerat sätt då inner bakhjulet verkar trivas i luften då
Är Ganska rensad i övrigt, Inredningen består av en glasfiber förar stol (svinigt oskön), orginal baksäte och passagerar stol samt en instrumentpanel!
Biler från när vi hämtade den!
![Bild](http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_34/28740000-28749999/640x480/28740907.jpg)
![Bild](http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_34/28740000-28749999/640x480/28740911.jpg)
Är Mappad (Dock bara på fullgas) och bromsad på PPF,
359.7 Hk på hjulen vid 0.8bar och 6000Rpm! (laddar numera 1.1bar och varvar 6800rpm:twisted: Borde väl kanske börja nosa på 400hk då?)![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Bild](http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_34/28740000-28749999/640x480/28740909.jpg)
Det jag i nuläget har tänkt fixa på den är:
*Dra elsystemet lite bättre
*Fixa hårdare bussningar till hela chassiet
*Montera Krängningshämmare
*Hårdare fjädrar och bättre dämpare
*Montera i lite mätare, det enda jag har nu är en Biltema Vattentemp mätare som visar åt skogen fel! Har beställt en Autometer V-tempmätare iaf! Blir ev. Laddtryck, oljetryck, Varvräknare samt Kanske Hastighetsmätare om man nångång får överflöd med pengar
*Sätta in några bekvämare stolar, Har på G ett par Recarostolar
*Montera tillbaka lite bekvämligheter som kupefläkt och Vindrutetorkare!
*Försöka förstå mig på detta sprut och mappa den lite bättre på tomgång och för lite bättre cruisingegenskaper som är värdelösa nu![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
När du ligger och glider så hamnar den lixom i motorbromsläge--> Drar --> motorbromsar, så det blir väldigt ryckigt!
Kanske bara är nån sorts Fuelcut under ett visst TPS värde?
Har redan hunnit bygga ett nytt avgassystem som går dit bak med 2 Ljuddämpare istället för "Vrålröret" i framskärmen
Måste koppla in WG:n också dit då den ännu andas ut genom framskärmen!
Färskare bilder kommer!
Även film förhpnningsvis!
![:doh:](./images/smilies/doh.gif)
Den här gången blev det en mer "färdig" bil som man kan utveckla rullande
![:thumbright:](./images/smilies/icon_thumright.gif)
Det hela handlar alltså om en BMW 1602 Touring -72 med lite mindre modifikationer !
Här har vi den nuvarande setupen!
*M50B25 Icke Vanos motor
*Autronic SM4 sprut
*VAG spolar
*ARP-bultad topp
*omsvetsat 328 grenrör som är uppochner vänt
*Flowpreppad Schwitcher S200 Turbo (52mm IN/65mm UT)
*Ca.20L Fuelcell i bagaget
*Dubbla Walbro 255 Lph in-line pumpar
*1680cc spridare
*E85 Drift
*Griffin Alu kylare
*5-vxl ZF-låda
*Bakaxel klump från en 2002 (om det nu är nån skillnad ?)
I övrigt orginal chassie
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
Dock så verkar chassiereaktionen vara mycket bra för dragracing, då den sätter sig VÄLDIGT bra !
![Razz :P](./images/smilies/icon_razz.gif)
Går dock inte att svänga med i fart eller sladda på ett kontrollerat sätt då inner bakhjulet verkar trivas i luften då
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
![:thumbdown:](./images/smilies/icon_thumbdown.gif)
Är Ganska rensad i övrigt, Inredningen består av en glasfiber förar stol (svinigt oskön), orginal baksäte och passagerar stol samt en instrumentpanel!
Biler från när vi hämtade den!
![Bild](http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_34/28740000-28749999/640x480/28740907.jpg)
![Bild](http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_34/28740000-28749999/640x480/28740911.jpg)
Är Mappad (Dock bara på fullgas) och bromsad på PPF,
359.7 Hk på hjulen vid 0.8bar och 6000Rpm! (laddar numera 1.1bar och varvar 6800rpm:twisted: Borde väl kanske börja nosa på 400hk då?)
![Smile :)](./images/smilies/icon_smile.gif)
![Bild](http://archive.pixbox.se/arkivet/synligt_34/28740000-28749999/640x480/28740909.jpg)
Det jag i nuläget har tänkt fixa på den är:
*Dra elsystemet lite bättre
*Fixa hårdare bussningar till hela chassiet
*Montera Krängningshämmare
*Hårdare fjädrar och bättre dämpare
*Montera i lite mätare, det enda jag har nu är en Biltema Vattentemp mätare som visar åt skogen fel! Har beställt en Autometer V-tempmätare iaf! Blir ev. Laddtryck, oljetryck, Varvräknare samt Kanske Hastighetsmätare om man nångång får överflöd med pengar
![Rolling Eyes :roll:](./images/smilies/icon_rolleyes.gif)
*Sätta in några bekvämare stolar, Har på G ett par Recarostolar
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)
*Montera tillbaka lite bekvämligheter som kupefläkt och Vindrutetorkare!
*Försöka förstå mig på detta sprut och mappa den lite bättre på tomgång och för lite bättre cruisingegenskaper som är värdelösa nu
![Confused :?](./images/smilies/icon_confused.gif)
När du ligger och glider så hamnar den lixom i motorbromsläge--> Drar --> motorbromsar, så det blir väldigt ryckigt!
Kanske bara är nån sorts Fuelcut under ett visst TPS värde?
Har redan hunnit bygga ett nytt avgassystem som går dit bak med 2 Ljuddämpare istället för "Vrålröret" i framskärmen
![Wink :wink:](./images/smilies/icon_wink.gif)
Måste koppla in WG:n också dit då den ännu andas ut genom framskärmen!
Färskare bilder kommer!
![Cool 8)](./images/smilies/icon_cool.gif)