Daniel "DeJi" Johansson
Postat: fre maj 27, 2005 5:04 pm
Tjena! Danne heter jag, folk kallar mig deji (DJ). Jag är 21 fyllda, jobbar på Carstedts i Umeå. Jag kör en silver nissan 200sx årsmod 90. Köpte den i mitten på februari, körde en vecka med bilen, ställde av den och rev ner den i bitar 
Jag blev klar för cirka 3 veckor sedan och har bara njutit av bilen sedan dess
Jag har en massa bilder på http://deji.no-ip.com/nissan för de som är intresserade.
Det som är gjort under vintern är att motorn togs ur, bytte vev- och ram-lager samt packningar där det behövdes. Jag bytte till ett rostfritt grenrör, downpipe samt resten av avgassystemet. Flyttade batteriet till skuffen, installerade en saab 9000 IC, rostlagat motorrummet och sprejjat allt i en vacker silverfärg
rostskyddsbehandlade även balkar och under golvet från dörrarna och framåt.
Hela framvagnen blästrades och lackades. Kopplingen var nästan helt slut så det blev en 4-puckad AP-racing sinter med förstärkt Nismo tryckplatta. Installerade en bailey öppen dumpventil, en oljekylare från racecooling, autogauge laddtryck/oljetryck/oljetemp mätare där luftutblåsen sitter i mitten på instrumentbrädan.
Utöver det så rensade jag motorrummet lite på onödigt skräp, en varmstartssolenoid, fläktkåpan, kolkanistern, kylslingor till koppling och styrservo, fästet för original filterbox samt batterihyllan förpassades till soptunnan
Ser ni en silver nissan 200 med original vinge så finns det en chans på 2 att det är jag, så vinka eller tuta gärna

Jag blev klar för cirka 3 veckor sedan och har bara njutit av bilen sedan dess

Jag har en massa bilder på http://deji.no-ip.com/nissan för de som är intresserade.
Det som är gjort under vintern är att motorn togs ur, bytte vev- och ram-lager samt packningar där det behövdes. Jag bytte till ett rostfritt grenrör, downpipe samt resten av avgassystemet. Flyttade batteriet till skuffen, installerade en saab 9000 IC, rostlagat motorrummet och sprejjat allt i en vacker silverfärg

Hela framvagnen blästrades och lackades. Kopplingen var nästan helt slut så det blev en 4-puckad AP-racing sinter med förstärkt Nismo tryckplatta. Installerade en bailey öppen dumpventil, en oljekylare från racecooling, autogauge laddtryck/oljetryck/oljetemp mätare där luftutblåsen sitter i mitten på instrumentbrädan.
Utöver det så rensade jag motorrummet lite på onödigt skräp, en varmstartssolenoid, fläktkåpan, kolkanistern, kylslingor till koppling och styrservo, fästet för original filterbox samt batterihyllan förpassades till soptunnan

Ser ni en silver nissan 200 med original vinge så finns det en chans på 2 att det är jag, så vinka eller tuta gärna
