Sida 1 av 1

olja i avagashus

Postat: ons aug 26, 2009 5:01 pm
av Erik Nygårds
Tjena om turbo är fuktig i olja i avgashuset är det något lager dåligt då tycket den glappar ganska mycket ca 1mm upp ner det är en rotomaster t04 går det bara att byta lager el? mvh erik

Postat: ons aug 26, 2009 5:43 pm
av Blom
kolla först så att oljereturen är grov och har bra fallhöjd.
sen kollar du så att vevhusventen är bra..
när det är kollat och ser bra ut men det fortfarande inte funkar kan du byta lager i agget

Postat: ons aug 26, 2009 7:24 pm
av Erik Nygårds
ok men hur mycket skall det glappa då? mvh

Postat: ons aug 26, 2009 9:30 pm
av Jonny Karlberg
Upp och ner brukar det glappa.
Bara det inte glappar så mkt så vingarna tar i kompressorhuset.
Det är väl in och ut som man ska vara mer noga på.

Men kolla först det som Blom142 skrev.

Postat: fre aug 28, 2009 4:20 pm
av ElfvinG
jag har samma problem med min garrett t25.
jag har inte kopplat in nån vevhusventilationslang kan det var anledningen till att den kastar ur sig olja i avgashuset?

Postat: ons sep 23, 2009 7:34 pm
av ElfvinG
jag får inte turbon att sluta blåryka.

först när jag provkörde så använde jag vanligt packningsklister mellan grenröret och turbon, troligtvis så blev det för varmt för klistret så turbon sög inte det och det började blåryka.

men nu har jag gjort ren turbon med den blåryker fortfarande.
jag använder en 90graders koppling direkt från turbon och ner till tråget, blir det för mycket böj så oljan inte hinner rinna ut?

eller har någon något annat förslag?

det är en garrett t25 som är vatten kyld fast vattnet är inte in kopplat till tubon än.