Sida 1 av 1

290+250+220= 250 2,6 20v

Postat: fre aug 28, 2009 7:43 pm
av per a
jag funderar på att börja samla delar för att kunna bygga om min 250 20v till en 2,6a
block från 290 om602
kolvar från 220 om604
topp och vev från 250 om605
stakar special?

är det någon som kan komma på några problem med min plan?

H/per

Postat: lör aug 29, 2009 6:48 am
av Allu D.
dyrt, och så lämnar det o hjälpligt 100-200hk unde detvad 606 kan prestera..

Postat: lör aug 29, 2009 5:14 pm
av per a
ja och jobbigt :hihi:
men jag har redan min 605 och och mynä pump
motorn sitter i en 190 2.5 dt som jag har kört lite förra året och en hel del i år
så den är ju inkörd med 5a :)
det är ju lite pengar och jobb att bygga på 606 oxå

plus att detta tycker jag känns lite mera intresant, det handlar ju mer om kännska än
vad som e bäst då jag inte tävlar utan bara leker lite.

Postat: mån aug 31, 2009 8:29 pm
av Babs
varför kolvarna från 220?? är de annorlunda på 290 som har direktinsprutning och 10v,,eller så det e därför?

Postat: tis sep 01, 2009 7:53 pm
av per a
ja som du skrev 10v och tdi. men om man tog ur för ventilerna i 290 kolvarna och svarvade
en special hylsa som man sätter där förkammaren sitter i 250 toppen så skulle de nog inte vara helt omöjligt att få i tdi spridare?

Postat: tis sep 01, 2009 8:38 pm
av per a
för de borde väll bli onödigt låg komp med både förkammare och tdi kolv?
finns de nån som har en 290 kolv lös som kan mäta urgröpningen? tack på förhand