Sida 1 av 4
Lindqvist racing på "en dag på strippen"?
Postat: fre jun 03, 2005 3:06 pm
av Jens Gustavsson
Såg att Lindqvist kört på Emmaboda. Hur gick B20, och i vilken trimningsgrad var motorn?
Postat: fre jun 03, 2005 8:05 pm
av Eric Wiklund
13,268s 166,98 km/h
Postat: fre jun 03, 2005 9:48 pm
av Lindqvist Racing
Det blev bara en repa, tyvärr med lite problem med nya motorn. I andra repan rasade lådan. Lite bilder på nya toppen mm finns på Amazonforumet.
Postat: tis jun 07, 2005 11:21 am
av Jens Gustavsson
helt sanslös topp!
http://amazon.forum.bilia.se/phpbb2/vie ... c&start=45 har du nåra flödes data på den? vad var det som krånglade på motorn?
Postat: tis jun 07, 2005 9:12 pm
av dezzan
grymm topp, vad är det för volym på motorn och vad ger den för effekt?
Postat: tis jun 07, 2005 10:59 pm
av Fredde Holmgren
Han har väl bromsat 263hk, man blir väldigt sugen på att bygga en seriös b20 för turbobruk med en sån topp.
Postat: tor jun 09, 2005 11:31 pm
av dezzan
vilken slagvolym är det på B20in ?
Undra hur Jens bil skulle gå med den toppen? HE HE
Postat: sön jun 12, 2005 1:23 pm
av JE Jr
Ni får la kiak in B20 motorporr tråden på Amazonklubbens forum igen, nu ligger bromspapper och data om motorn där!
Postat: tor jun 16, 2005 9:31 am
av henkeboi
hmmm 262,5HP/289NM/6390RPM med 2,5L B20..hehe låter ju inte helt fel dedär.
Postat: tor jun 16, 2005 4:41 pm
av koenvbr
I've seen these wheels several times (front ofcoarse) what brand are they?

Postat: tor jun 16, 2005 6:00 pm
av S.Strömbäck
They're called MiM Juventus.
It's a very nice wheel, isn't it?

Postat: tor jun 16, 2005 7:07 pm
av koenvbr
very nice wheels, is there a place were they still can be bought? Or is it a old wheel?
Postat: tis jun 13, 2006 9:29 am
av JE Jr
Ok, dags för en update och kommentar av Mr Lindqvist kanske??

Postat: lör jun 17, 2006 8:42 pm
av Lindqvist Racing
Inget nytt vad gäller motorn i år. Det enda som är nytt för i år är M400 lådan. Är nere på tolvor nu i alla fall. 12.80 på Uråsa förra helgen, och 12.83 idag på Emmaboda motorfestival. Jag hade bra fäste idag men M400:an har ganska lång etta och jag har 4.10 i bakaxeln, så motorn storknade lite på ettan när det högg i. Måste ha 4.88 i stället, men det får bli till nästa år, om man nu ska fortsätta.
Postat: lör jun 17, 2006 11:27 pm
av JE Jr
Ok! Har du en tätstegad M400 från SVIS?
Riktigt fränt med 12:or!!
Sluta? Näää, du är ju våran B20-sugmotorgud!