Varning!! Tony granqvist

Tjata om vad som helst .
Backbone
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: sön aug 10, 2008 10:36 am
Ort: Bollnäs

Varning!! Tony granqvist

Inlägg av Backbone »

Ni kanske har varnat för denna kille förut men det skadar inte att göra det igen. Tony Granqvist i luleå är en riktig fuling. han har över 25 anmälningar mot sig och har blåst många fler. mig blåste han på 700 spänn vilket inte är så mycket men det är ju principen. han ringer tydligen bara på mellersta och södra sverige. hans nr är 0768406453. gör inga affärer med honom!
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Hur lurar han folk då?
Chevelle SS -65
Backbone
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: sön aug 10, 2008 10:36 am
Ort: Bollnäs

Inlägg av Backbone »

i mitt fall så "sålde" han en motor till mig. jag la ut en annons i classic motor. han ringde och sa att han hade en och skulle skicka den med DHL. men inte kommer det någon motor inte. jag skrev hans namn på nätet och fick upp en hel del om honom. gå ut på blocket, skriv tony granqvist i sök fältet. fyll i köpes. och hela sverige så hittar du minst fyra till som låtit sig luras.
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Backbone skrev:i mitt fall så "sålde" han en motor till mig. jag la ut en annons i classic motor. han ringde och sa att han hade en och skulle skicka den med DHL. men inte kommer det någon motor inte. jag skrev hans namn på nätet och fick upp en hel del om honom. gå ut på blocket, skriv tony granqvist i sök fältet. fyll i köpes. och hela sverige så hittar du minst fyra till som låtit sig luras.
Förjävligt att bli lurad.. Men fick mej ett gott skratt om kommentarerna kring honom och hans far Stig haha :hihi:
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Hittade de här http://www.900klubben.com/phpbb2/viewto ... 2f0ec3ce6c

Kom även på att jag vet exakt vem killen är.. Han körde lastbil åt GB förra sommaren, har ägt en ford nånting, minns iaf att de var samma v4motor som i saab v4 i dom. eller helt enkelt, jag vet vem killen är. Och jag kan erkänna, han är dum i huvudet, Han kan inte ens gå käka pizza i luleå för han e skyldig varenda pizzabagare cash oxå..
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

och nå snacka ja me nån polare i lule, han hade skottpengar på sej tydligen..
Dänniz 073-8447664
Backbone
För mycket laddtryck
Inlägg: 100
Blev medlem: sön aug 10, 2008 10:36 am
Ort: Bollnäs

Inlägg av Backbone »

jag hoppas dom träffar!

även jag har polis anmält honom nu så det börjar bli en hög.
Användarvisningsbild
Lappen
För mycket laddtryck
Inlägg: 446
Blev medlem: mån jan 17, 2005 8:41 pm
Ort: Lödöse / GBG

Inlägg av Lappen »

Alltså, jag upphör nog aldrig att förvånas.
I detta fallet var det 700 men jag läste ju om motor osv. Säg ett snitt på 3000:- per person blåst.
X 25 anmälningar blir 75000

Säg att mörkertalet är ganska stort, 2/3 som inte anmäler.
Då landar vi runt 225 000.

Jag har sagt det förut, man lever inte länge i Thailand på 225k.
Ska jag skita ner mitt namn så får det vara miljoner eller hårda principer involverade.
Som det konstaterats så är det skottpengar på killen med. För det där.

Idioter...
(//Lappen
-Daniel Sohlin-
Användarvisningsbild
Stener
Forumsberoende
Inlägg: 2194
Blev medlem: sön okt 21, 2007 9:07 am
Ort: Östersund

Inlägg av Stener »

Någon i närheten måste ju ha blivit blåst. Inte svårt att åka dit med ett baseballträ. Jag hade garanterat gjort det direkt om det var mig han hade blåst och jag hade bott relativt nära.
Chevelle SS -65
Användarvisningsbild
Dennis Öhman
Forumsberoende
Inlägg: 3250
Blev medlem: sön nov 11, 2007 4:01 pm
Ort: Överkalix
Kontakt:

Inlägg av Dennis Öhman »

Stener skrev:Någon i närheten måste ju ha blivit blåst. Inte svårt att åka dit med ett baseballträ. Jag hade garanterat gjort det direkt om det var mig han hade blåst och jag hade bott relativt nära.
Grejen är att jag vet vars man hittar honom oxå.. Hur idioten sen ut osv.. Men vad ja fatta på 900klubben verkar han bara blåsa folk söderifrån.. Någon mer på detta forum förutom backbone som blivit blåst? Vekar oxå bara vara småsummor, tex 700där 900där. Har inte sett någe dyrare? Orka blåsa nån för 2plattor öl!
Dänniz 073-8447664
Användarvisningsbild
Amstaff
För mycket laddtryck
Inlägg: 397
Blev medlem: sön sep 23, 2007 12:11 pm
Ort: Umeå
Kontakt:

Inlägg av Amstaff »

Ett råd från mig, kolla upp folk INNAN ni gör affärer, inte efter.

Har alltid funkat för mig, och de gånger folk har segat så har jag helt enkelt gått bakvägar, ringt deras chef, arbetspolare, förklarat vad för människa denne är och vad han har för sig.
Spamma arbete med mail till alla anställda funkar också.

Funkar så länge personen har ett kontaktnät dv.s.

Skulle jag få veta att en anställd är bedragare och det kan bevisas så är det sparken direkt.

Visst kan man hålla sig undan ett tag, men när bekanta & föräldrar får höra att de blåser folk så brukar det bli andra bullar.
Hyr Ljud & Ljus till festen
http://www.PartyAkuten.nu
NikkO
Forumsberoende
Inlägg: 1408
Blev medlem: fre dec 07, 2007 8:52 pm
Ort: Västerås

Inlägg av NikkO »

Dennis Öhman skrev:
Stener skrev:Någon i närheten måste ju ha blivit blåst. Inte svårt att åka dit med ett baseballträ. Jag hade garanterat gjort det direkt om det var mig han hade blåst och jag hade bott relativt nära.
Grejen är att jag vet vars man hittar honom oxå.. Hur idioten sen ut osv.. Men vad ja fatta på 900klubben verkar han bara blåsa folk söderifrån.. Någon mer på detta forum förutom backbone som blivit blåst? Vekar oxå bara vara småsummor, tex 700där 900där. Har inte sett någe dyrare? Orka blåsa nån för 2plattor öl!
Många bäckar små...







...bildar en stor å
/Niklas Eliasson

Portning, ventilslipning, MIRA-fräsning, svarvning, montering utväxlingar, provtryckning av tryckplattor mm.
F-skatt

0761460960
lindblad
För mycket laddtryck
Inlägg: 292
Blev medlem: mån nov 24, 2003 9:25 pm
Ort: Lycksele

Inlägg av lindblad »

ja, mänga bäckar små. Antagligen därför folk blåser på mindre summor.. just för att gemene man inte orkar bry sig om typ 300 buck, men om det är 300 x 10 i veckan så är det ju en nätt liten inkomst.
suzuki 1127cc turbo
Användarvisningsbild
Whiplash
För mycket laddtryck
Inlägg: 319
Blev medlem: fre aug 17, 2007 9:00 pm
Ort: Malå
Kontakt:

Inlägg av Whiplash »

lindblad skrev:ja, mänga bäckar små. Antagligen därför folk blåser på mindre summor.. just för att gemene man inte orkar bry sig om typ 300 buck, men om det är 300 x 10 i veckan så är det ju en nätt liten inkomst.
Tipsa skattemyndigheterna om hans "sidoinkomster" :twisted: illegal spelverksamhet, prostitution,hembränning eller vad ni kan komma på att kalla det :hihi: nog blir han granskad då :twisted:
J-O Arthursson

PV 444 -53 CSB projekt

Austin Cambridge projekt Såld till en pensionerad Scaniaförsäljare från Skellefteå

http://www.garaget.org/?car=52087 (Frugans Bubbla)



Kolla gärna detta Volvo V8 forum http://v8volvo.forum24.se/v8volvo.html" onclick="window.open(this.href);return false;
ruffer
För lite laddtryck
Inlägg: 1
Blev medlem: lör aug 21, 2010 9:39 pm

Inlägg av ruffer »

Vet också vem killen är. ...
Men som en annan skribent skrev: Att han inte ens kan gå på någon pizzeria och äta o.s.v.

Skottpengar... o.s.v. <--------- Löjligt! Detta är Sverige, inte ryssland.

Finns många där ute som håller på med liknande "aktiviteter".

Förresten, trådstartaren bröt mot PUL! Vad händer då? -Inget. :)
Om inte någon anmäler då förstås.

Skicka x-antal personer för att misshandla personen?
Antingen får man juridiska problem, blir misshandlad själv eller värre.

Nuförtiden kan man inte lita på någon!

Ja, jag har blivit lurad 1 gång, men inte mer....
Skriv svar