volvo 142 69:a uppdatering 10/10
Postat: sön sep 20, 2009 10:32 am
Tänkte att det var dags att lägga upp lite information om vad jag sysslar med på helgerna.
Bilen är då en 69:a 142 som jag köpte i somras för 2500:- av en kompis, den hade då stått i ca 2år, slängde i ett sjysst batteri o lite start gas också vips så var den igång, med kärvande bromsar o allt.
Var en spännande tripp att få hem till svär föräldrarna, 5mil körning med höger frambroms som hade kärvat fast.
Har väl inte tänkt göra nåt alltför märkvärdigt med den, laga rosten och få den besiktad tänkte jag till en början iaf.
Tänkte köra med 2\740 ok och skivor, mest för jag tycker det är kul att modifiera lite smått sådär, och så är det ju skönt med lite modernare bromsar, eventuellt att jag sätter i en original b23 eller liknande, men det är ett senare projekt isf.
här är den i all sin prakt?
en liten bild på inredningen, härlig "patina*" blir ju nästan lite nostalgisk (* patina=trasiga grejjer som jag inte ids o byta o måste ha nåt slags förklaring till varför)
kan inte förstå vad besiktnings killen menade med att infästningen till huvgångjärnen var dåliga, sitte ju iaf med en skruv.
Lilla motorn då, ha kvar eller göra nåt åt? vi får se vad jag hittar på.
Bilen är då en 69:a 142 som jag köpte i somras för 2500:- av en kompis, den hade då stått i ca 2år, slängde i ett sjysst batteri o lite start gas också vips så var den igång, med kärvande bromsar o allt.
Var en spännande tripp att få hem till svär föräldrarna, 5mil körning med höger frambroms som hade kärvat fast.
Har väl inte tänkt göra nåt alltför märkvärdigt med den, laga rosten och få den besiktad tänkte jag till en början iaf.
Tänkte köra med 2\740 ok och skivor, mest för jag tycker det är kul att modifiera lite smått sådär, och så är det ju skönt med lite modernare bromsar, eventuellt att jag sätter i en original b23 eller liknande, men det är ett senare projekt isf.

här är den i all sin prakt?

en liten bild på inredningen, härlig "patina*" blir ju nästan lite nostalgisk (* patina=trasiga grejjer som jag inte ids o byta o måste ha nåt slags förklaring till varför)

kan inte förstå vad besiktnings killen menade med att infästningen till huvgångjärnen var dåliga, sitte ju iaf med en skruv.

Lilla motorn då, ha kvar eller göra nåt åt? vi får se vad jag hittar på.