Painlake Racing - Drifting BMW E36 med MS till Gatebil 27/9
Postat: ons nov 11, 2009 4:16 am
Här tänkte jag berätta lite om vad som händer i teamets garage.
Jag kommer att hålla första inlägget uppdaterat
Tråden kommer bland annat att handla om:
*En babyblå Plymouth Valiant-66 som det med tiden ska byggas turbo v8 i, mopar sb motor naturligtvis
(sidor: 1-3)
Numera sitter det en snabbt ihopskruvad 340 i den:
Smidd botten, ca 10:1, blocket har jag borrat med stressplatta.
putsade X-toppar,
312graders Crane kam,
Edelbrock Airgap,
Holley 800dp,
hemgjorda heathers,
3" avgas
Bakom motorn sitter det en tf727, preppad av Stig Åhlgren, som har gått 3 år och ett otal repor på strippen utan att knorra. Även motorn har slitit hund i tre år och börjar bli dags att plocka isär för översyn.
Efter den hemgjorda kardanen sitter det en 8 3/4" med 3:91 i.
Projekten som ligger närmast i framtiden är
[X]Bromsrenovering och stålspunna slangar fram
[X]bes
[]bränslesystem.
[]sprut, ms eller maxxecu.
[]lack
[]318 med hx60
*245-81 sugtrimning, snabbprojekt (sidan 11)
[X]standard b230A botten
[X]Luhr toppen
[X]Dubbla stromberg
[X]Extraktor
[-]bromsning mest för skoj skull. Haha, jo men visst
Blev uppskattningsvis ca 150hk i motorn iaf.
SÅLD för 5500 i det skicket...
* BMW E36 Drifting snabb/budget bygge (Sidan 14)
[X] En st BMW 328 - 98
[X] Oöppnad M50B20
[X] Megasquirt MS2 V3 (med hjälp av David B) 4400kr (Måste modifieras från Volvo till BMW)
[X] Innovative bredbandslambda. (Finns)
[X] kkk26 på eget grenrör (för liten??)
[] 3" avgas (Finns)
[X] Svetsad diff.
[] Parallellstyrning
Teamet har bytt namn från PBM Racing till Painlake Racing. Är det så att du gillar det vi håller på med och vill vara med? Skicka ett PM
Jag kommer att hålla första inlägget uppdaterat
Tråden kommer bland annat att handla om:
*En babyblå Plymouth Valiant-66 som det med tiden ska byggas turbo v8 i, mopar sb motor naturligtvis

Numera sitter det en snabbt ihopskruvad 340 i den:
Smidd botten, ca 10:1, blocket har jag borrat med stressplatta.
putsade X-toppar,
312graders Crane kam,
Edelbrock Airgap,
Holley 800dp,
hemgjorda heathers,
3" avgas
Bakom motorn sitter det en tf727, preppad av Stig Åhlgren, som har gått 3 år och ett otal repor på strippen utan att knorra. Även motorn har slitit hund i tre år och börjar bli dags att plocka isär för översyn.
Efter den hemgjorda kardanen sitter det en 8 3/4" med 3:91 i.
Projekten som ligger närmast i framtiden är
[X]Bromsrenovering och stålspunna slangar fram
[X]bes
[]bränslesystem.
[]sprut, ms eller maxxecu.
[]lack
[]318 med hx60
*245-81 sugtrimning, snabbprojekt (sidan 11)
[X]standard b230A botten
[X]Luhr toppen
[X]Dubbla stromberg
[X]Extraktor
[-]bromsning mest för skoj skull. Haha, jo men visst

Blev uppskattningsvis ca 150hk i motorn iaf.
SÅLD för 5500 i det skicket...
* BMW E36 Drifting snabb/budget bygge (Sidan 14)
[X] En st BMW 328 - 98
[X] Oöppnad M50B20
[X] Megasquirt MS2 V3 (med hjälp av David B) 4400kr (Måste modifieras från Volvo till BMW)
[X] Innovative bredbandslambda. (Finns)
[X] kkk26 på eget grenrör (för liten??)
[] 3" avgas (Finns)
[X] Svetsad diff.
[] Parallellstyrning
Teamet har bytt namn från PBM Racing till Painlake Racing. Är det så att du gillar det vi håller på med och vill vara med? Skicka ett PM
