Lite B20 Turbo-frågor...

Grundläggande diskussioner om turbo-trimning
Mange142
Lite mer laddtryck
Inlägg: 38
Blev medlem: tis feb 10, 2009 6:53 pm
Ort: Sthlm/Huddinge

Lite B20 Turbo-frågor...

Inlägg av Mange142 »

Hej! Har hört att "Pierburg" förgasarn...den me gula locket är en bra förgasare till B20 turbo...

Är det så? Och varför isf.?
Nån nackdel eller fördel med den gentemot en Stromberg?

Ungefär hur många hk räcker 1 st sådan till i en turbo-anläggning.

Hur går man tillväga när man trycktätar en sådan förgasare...e de likadant som på en Stromberg?

Tack så länge!!
WTB
Forumsberoende
Inlägg: 820
Blev medlem: fre nov 17, 2006 7:54 pm
Ort: Värmland,Torsby

Inlägg av WTB »

Jaruh de kan skilja på hålen bak mot filterlådan,du ser vilka de är på din förgasare..Vet inte fall de är Jättestor skillnad men du får ju tänka på att Zentihförgasaren ska stå rakt då måste du göra en adapter på insuget..Enligt mej inte värt de då de inte skiljer Jättemycke på gasarna..
De är samma princip om du ska trycksätta oxå..Räcker väl till 150hk
har jag för mej..Annars kan du ju köpa en aluinsug för dubbla :thumbright:
Tobias J
F.F.F = Funktion Före Form
Grov
Lite mer laddtryck
Inlägg: 12
Blev medlem: tis nov 24, 2009 10:17 pm
Ort: Sthlm/Tungelsta

Inlägg av Grov »

Eller om du är lat så har jag så gott som komplett "kit" som suttit i 142a finns i Tungelsta. Johan vet vem jag är :)
Skriv svar