Sida 1 av 2

Trycka genom Stoembergare..Hur göra??

Postat: tor jul 07, 2005 9:45 pm
av elajl
Tjo flöjt!!!
Ska trycka genom en stroembergare...å har fått sagt till mig att man lär svetsa igen tjoken..Men hur bära sig åt??? Nån med bild eller som kan förklara?? Lär man svetsa i själva aluminumet å "lägga igen" eller räcker det om man "stummar" tjoken i stängt läge??
Å hur göra med nålen på fuggen??? Har läst att man ska slipa nålen...men hur???
Är det någe mer man lära göra på förgasarn för att det ska fungera???

Re: Trycka genom Stoembergare..Hur göra??

Postat: fre jul 08, 2005 12:40 am
av peppe
elajl skrev:Tjo flöjt!!!
Ska trycka genom en stroembergare...å har fått sagt till mig att man lär svetsa igen tjoken..Men hur bära sig åt??? Nån med bild eller som kan förklara?? Lär man svetsa i själva aluminumet å "lägga igen" eller räcker det om man "stummar" tjoken i stängt läge??
Å hur göra med nålen på fuggen??? Har läst att man ska slipa nålen...men hur???
Är det någe mer man lära göra på förgasarn för att det ska fungera???
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... berg+turbo

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =stromberg

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =stromberg

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =stromberg

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =stromberg

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =stromberg

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =stromberg

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =stromberg

http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... =stromberg

Där har du lite att glutta på, jag andvände >sök<. Börjar bli en vana att jag söker och finner åt dig? :)

- Ecke kanske dumpar ett svar eller två. Han har ju som fetish att våldta dom här slags gasarna på sin B20.

Postat: fre jul 08, 2005 2:09 am
av Ecke
ta isär choken å lägg igen den med en metallplatta borra hål i plattan å sen skruvar du fasst den där choken satt å kemisk metall eller typ blå slicone som tätar. sen så går det att köra me org nålen men föredrar en "slipad" finns antingen på misab eller kg skulle ja tro.

det går att slipa den själv men då måste du veta hur mkt du ska slipa osv.. finns en bild vet inte var den är.. kan se om ja hittar den.

Men iaf kolla runt så kanske du hittar den. du kan också laborera med att spänna på fjädern till trotteln lite.

kanske några bra tips.. men hör vidare om det är någon fler som har tips... ja gjorde så å det funkade för mig iaf.

Postat: fre jul 08, 2005 7:42 am
av elajl
Hehe...Tack Peppe...
Man säger ju att den som söker skola finna...Men den som inte finner då? Jo den tar hjälp av Peppe...GULD!

Ecke - Tack för det...Frågar väl om det är nått jag fundrar över.

Postat: fre jul 08, 2005 9:46 am
av peppe
elajl skrev:Hehe...Tack Peppe...
Man säger ju att den som söker skola finna...Men den som inte finner då? Jo den tar hjälp av Peppe...GULD!

Ecke - Tack för det...Frågar väl om det är nått jag fundrar över.
Så lite så.

Postat: lör jul 09, 2005 2:12 am
av Ecke
Luuuugn :P

Postat: lör jul 09, 2005 11:08 pm
av gruppavolvo
Ecke skrev:ta isär choken å lägg igen den med en metallplatta borra hål i plattan å sen skruvar du fasst den där choken satt å kemisk metall eller typ blå slicone som tätar. sen så går det att köra me org nålen men föredrar en "slipad" finns antingen på misab eller kg skulle ja tro.

det går att slipa den själv men då måste du veta hur mkt du ska slipa osv.. finns en bild vet inte var den är.. kan se om ja hittar den.

Men iaf kolla runt så kanske du hittar den. du kan också laborera med att spänna på fjädern till trotteln lite.

kanske några bra tips.. men hör vidare om det är någon fler som har tips... ja gjorde så å det funkade för mig iaf.
Varför ska man lägga igen choken, har själv haft en förgasarturbomotor med riktig at-förgasare på och den är det chok på....

Postat: sön jul 10, 2005 6:03 pm
av Eric Wiklund
annars läker trycket ut där...

Postat: mån jul 11, 2005 9:34 pm
av gruppavolvo
mAySon skrev:annars läker trycket ut där...
laddad 1 bar på min och det var inga problem och mer kan man ju inte ladda med en sån förgasare ändå!!.....

Postat: mån jul 11, 2005 9:40 pm
av elajl
Men då är ju den förgasarn gjord för överladd å trycktätad orginal...

Postat: mån jul 11, 2005 9:41 pm
av gruppavolvo
elajl skrev:Men då är ju den förgasarn gjord för överladd å trycktätad orginal...
har kollat på både och och jag ser ingen skillnad på choken....

Postat: tis jul 12, 2005 11:19 pm
av Sleepwalker
så strombergarn pallar inte mer än 1bar???eller e de bara när choken e kvar vill ju upp på 1,5 eller helst 2 bar å leka

Postat: tis jul 12, 2005 11:46 pm
av gruppavolvo
Sleepwalker skrev:så strombergarn pallar inte mer än 1bar???eller e de bara när choken e kvar vill ju upp på 1,5 eller helst 2 bar å leka
soppan räcker inte till det är det som avgör det hela!

Postat: ons jul 13, 2005 12:11 am
av peppe
gruppavolvo skrev:
Sleepwalker skrev:så strombergarn pallar inte mer än 1bar???eller e de bara när choken e kvar vill ju upp på 1,5 eller helst 2 bar å leka
soppan räcker inte till det är det som avgör det hela!
Om soppan räcker till eller inte beror väll på lite mer än bara strombergaren. 1,5kg gick då bra, och då lovar jag att den gick inte snålt.

Postat: ons jul 13, 2005 12:37 am
av gruppavolvo
peppe skrev:
gruppavolvo skrev:soppan räcker inte till det är det som avgör det hela!
Om soppan räcker till eller inte beror väll på lite mer än bara strombergaren. 1,5kg gick då bra, och då lovar jag att den gick inte snålt.
vad hade du för munstycke i den då?