Ge mig feedback på förstagångsportning?

Diskussioner för erfaret folk
Post Reply
Stevsorea
För lite laddtryck
Posts: 3
Joined: Mon Jan 18, 2010 6:31 pm

Ge mig feedback på förstagångsportning?

Post by Stevsorea »

Hej!
efter att ha läst ett par veckor om portning osv så vart jag sugen på att testa lite. Har väl egentligen bara jämnat till skarpa kanter och fixat mjukare radier.

skulle vara kul att veta om det finns nån generell regel angående portning, och vad jag kan förbättra. och ja, det lär se lite grovhugget ut då jag bara kört en liten stund och inte brytt mig om finishen riktigt :)

http://i48.tinypic.com/2res64w.jpg
http://i50.tinypic.com/2pzh9vq.jpg
http://i46.tinypic.com/2yy8hv8.jpg

glömde även bort att säga att det är en 530 topp för den som inte ser det :)
User avatar
Toffe
Forumsberoende
Posts: 1681
Joined: Tue Sep 11, 2007 3:04 am

Post by Toffe »

Sök funktionen :thumbright:
Erland Cox
Topplocks-guru
Posts: 6965
Joined: Mon Oct 15, 2007 10:00 pm
Location: Lund
Contact:

Post by Erland Cox »

Det ser bra ut. Har du bilder på korta radien?

Erland.
User avatar
Dennis Öhman
Forumsberoende
Posts: 3250
Joined: Sun Nov 11, 2007 4:01 pm
Location: Överkalix
Contact:

Post by Dennis Öhman »

Ser bra ut, det estetiska kommer ju mer man filar :hihi: iaf för mej..
Dänniz 073-8447664
knotan
Forumsberoende
Posts: 5068
Joined: Mon May 01, 2006 9:34 pm
Location: norrköping

Post by knotan »

en sån topp räcker till 4-500 hästar med vettigt laddtryck.
självklart med väl avägd turbo och kamaxel med nått typ av xtraktorgrenrör som inte är alldeles för jävligt
Stevsorea
För lite laddtryck
Posts: 3
Joined: Mon Jan 18, 2010 6:31 pm

Post by Stevsorea »

Kul att ni tycker det ser bra ut :D

Dennis, Visst är det så, tar en stund innan man vänjer sig vid olika filar och hur mkt dom "hugger" fast :)

Erland, Korta radien har jag knappt vågat rört, tagit lite under ventilsätet för o få bort dom värsta kanterna, i mina ögon finns det inte så mkt o ta där?

kan lägga upp lite nya bilder imorrn när det hänt lite mer, då skulle det va kul o höra lite synpunkter på förbränningsrummen bla. :)
knotan
Forumsberoende
Posts: 5068
Joined: Mon May 01, 2006 9:34 pm
Location: norrköping

Post by knotan »

om du ska ha toppen på en b23 eller b230 så kan du ta upp förbränningsrummet ända ut till packninsgkant för å få mer plats runt ventilen, tänk dej själv när ventilen öppnas å det är en vägg bara ett par mm runt nästan halva ventilen...
ska den sitta på en b200 eller b21 så är det dock svårt att ta så mycket.

försök slipa den korta radien så mjuk som möjligt bara, går inte att göra så mycket åt det utan att lägga ned mycket möda i det, och det behövs knapast för "moderata" effekter heller???
Stevsorea
För lite laddtryck
Posts: 3
Joined: Mon Jan 18, 2010 6:31 pm

Post by Stevsorea »

knotan, jo det e klart när man tänker efter :) gjorde iaf så att jag slipade så jag fick "lutning" på kanterna mot ventilen. kändes inte fel iaf :D

här kommer dagens bilder, ni håller på med det här dagligen ska ha kredd, satan va tid det tar :D

http://i48.tinypic.com/28218qp.jpg
http://i46.tinypic.com/5bzhqq.jpg
http://i50.tinypic.com/23s99ue.jpg
http://i49.tinypic.com/xc807s.jpg
http://i47.tinypic.com/vqgnrn.jpg
http://i46.tinypic.com/20fvn0i.jpg
http://i49.tinypic.com/qs4hu1.jpg
http://i50.tinypic.com/2gv9b9y.jpg

vad säger ni, ris eller ros? kanske ger lite effekt någonstans iaf.. :hihi:
Post Reply