Sida 1 av 1

Val av kamaxel b230

Postat: mån feb 01, 2010 7:23 pm
av sprox65
Tja har en b230 med orginal 531 (A-kam) än så länge men ska väl finas till lite, smidda mahle och H-profil, orginalinsug. effektmål: 400-450 i motorn. ska köra med en k29, Blir ett hemmasnickrat grenrör. Vill ha ganska tidigt laddtryck, om det nu går med k29 :roll: men ändå varv villig, ska köra mest gata, och lite bana Vad för kam ska jag välja ?

Postat: tis feb 02, 2010 4:31 pm
av lustgas_volvo
Kolla lite på vad Jens Gustavsson har att erbjuda :thumbright: Finns nog något som passar din motor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=285

Re: Val av kamaxel b230

Postat: tis feb 02, 2010 6:27 pm
av Dennis Öhman
Vilken budget? Ändamål`?

Postat: tis feb 02, 2010 7:26 pm
av sprox65
okej. gata och lite bana

Postat: tis feb 02, 2010 7:32 pm
av sprox65
Har läst en del om jensas kammar. STS 247 verkar ok.

Postat: tis feb 02, 2010 7:41 pm
av Stener
Annars ifall du vill snåla lite så har jag en VX3 kam utan fördelarspår som du kan få köpa :)

Postat: tis feb 02, 2010 8:34 pm
av sprox65
Det sitter en V kam i min vinterbil, är väl snäppet bättre än VX3. bättre och billigare med den kammen

Postat: fre feb 05, 2010 10:55 am
av icklas
sprox65 skrev:Det sitter en V kam i min vinterbil, är väl snäppet bättre än VX3. bättre och billigare med den kammen
vx kammen är lite värre än v kammen har jag för mig?

edit:
in lyft, vx 11,37
in lyft v, 11,27

Postat: fre feb 05, 2010 1:04 pm
av hesselgren
skillnad mellan VX och VX3? är det vinkeln på nockarna jämte drevet?

Postat: fre feb 05, 2010 4:34 pm
av fredda
enem c2 kan jag varmt rekomendera :thumbright: kanske lite för vass för din maskin men :lol: