Sida 1 av 1
Val av kamaxel b230
Postat: mån feb 01, 2010 7:23 pm
av sprox65
Tja har en b230 med orginal 531 (A-kam) än så länge men ska väl finas till lite, smidda mahle och H-profil, orginalinsug. effektmål: 400-450 i motorn. ska köra med en k29, Blir ett hemmasnickrat grenrör. Vill ha ganska tidigt laddtryck, om det nu går med k29

men ändå varv villig, ska köra mest gata, och lite bana
Vad för kam ska jag välja ?
Postat: tis feb 02, 2010 4:31 pm
av lustgas_volvo
Kolla lite på vad Jens Gustavsson har att erbjuda

Finns nog något som passar din motor
http://forum.savarturbo.se/viewtopic.ph ... &start=285
Re: Val av kamaxel b230
Postat: tis feb 02, 2010 6:27 pm
av Dennis Öhman
Vilken budget? Ändamål`?
Postat: tis feb 02, 2010 7:26 pm
av sprox65
okej. gata och lite bana
Postat: tis feb 02, 2010 7:32 pm
av sprox65
Har läst en del om jensas kammar. STS 247 verkar ok.
Postat: tis feb 02, 2010 7:41 pm
av Stener
Annars ifall du vill snåla lite så har jag en VX3 kam utan fördelarspår som du kan få köpa

Postat: tis feb 02, 2010 8:34 pm
av sprox65
Det sitter en V kam i min vinterbil, är väl snäppet bättre än VX3. bättre och billigare med den kammen
Postat: fre feb 05, 2010 10:55 am
av icklas
sprox65 skrev:Det sitter en V kam i min vinterbil, är väl snäppet bättre än VX3. bättre och billigare med den kammen
vx kammen är lite värre än v kammen har jag för mig?
edit:
in lyft, vx 11,37
in lyft v, 11,27
Postat: fre feb 05, 2010 1:04 pm
av hesselgren
skillnad mellan VX och VX3? är det vinkeln på nockarna jämte drevet?
Postat: fre feb 05, 2010 4:34 pm
av fredda
enem c2 kan jag varmt rekomendera

kanske lite för vass för din maskin men
