Jaha!
Tänkte snida ihop en tråd om mitt projekt.
Det är en 142:a av årgång 1972.
Det är tänkt att det ska bli en gat/busbil med rötter i rallyvärlden alla 70-talet.
Recept:
Kaross skapligt orörd (så nära org. som möjligt)
Rensad på inredning
Bur
Rallystolar+bälten
Lesjöfors fjädrar
Bilstein dämpare
164 bromsar m. vassare belägg
Powerflex bussningar i hela framvagnen
Sten Parner trimmad b20 ca:190hk
Getrag låda
Diffad bakaxel
Pärlan!
Här krävs lite plåtslagar TLC. Är väll typ det ända på bilen oxå
Rum för förändring!
Då är det bara att sätta fart då!
Senast redigerad av Erikwdt den mån feb 08, 2010 7:39 pm, redigerad totalt 3 gång.
Tackar!
Har lite problem med just bild uppläggningen, har inte skrivit i detta forum lr liknande forum tidigare. Det forumet jag har deltagit i tidigare har varit helt annorlunda (får man säja lättare ) att förstå. Men ska väll klura ut det.
[Roger Berglund , 0705191509]
Vill ni ha något pulverlackat så är det bara att höra av sig!
För Proffs & Kvalitetsmedvetna http://www.lube-tools.se
Generalagent för Cougar lubricants
Tel 090-52178
Motorsports oljor från Cougar.
Rak 40,50,60 mineral olja
Rak 40,50 helsyntet olja
Cougar 600 - 75w perfekt för Bmw Zf lådor samt Getrag lådor
Jaha! Hade tänkt blästra dom här polarna idag, men den lokala blästraren ville ha +grader innan han slog på blästern, så det får bli att leta reda på en annan firma... . Om det är någon i linköpings området som vill åta sig detta jobb så går det bra att svara lr pm:a mig.
Gustav skrev:Oj va fräscha länkarmar!
Kommer ju bli kanonbra det där
Ja, dom var helt täckta med tecktyl så dom fick ligga ett par dagar i ett kärl för spillbensin o lösningsmedel på jobbet. Va bara att pensla av o tvätta med avfättning o varmvatten. Skulle vilja trycka ner hela bilen i det där karet...