
bilen är en bmw 535 e34 turbo
fick igång den med turbo 2006 och bromsade 585 hk på driven med vanlig soppa hos vm i västerås och allt funkade klockrent hela sommaren men så kom vintern och man ville ha mer effekt

Så nu är det 2010 och bilen är ej klar men mycket har bytts sedan 2006
2009 så var allt ihop och bromsades hos ppf till 809 hk på driven men toppackningen gick nästan derekt hemma på gatan så allt revs och mer kom till som ej var tänkt från början

Nuvarande motor
Motor spec :
orginal 535 e34 block med oljemunstycken från 745
pyramidringat
cp kolvar och h profils stakar från ppf
orginal vev med stiftad medbringare
stödgördel
Topp: 534 e34 kat topp portad av bäckis
+1 mm rostfria ventiler
andra ventilfjädrar och crmo retainers
ståhl vippor
ppf m7 kam
vipparms lås
alu insug med trattar från G.E.T som konar hela vägen
90 mm acufab spjäll
2430cc spridare som björck fixat .www.bjprace.se/
nuke fuelrail
12mm stålspunnen teflonslang till matning
10 mm retur
weldon regulator
3 st 044 pumpar
40 l fuel cell
Turbon har NLR christer fixat , är 80mm in
81/91 på turbin med 1,20 avgashus
dubbla 44 mm tial wastegate
autronic sm4
msd dis4 med msd dubbelspolar
orginal 534 e34 låda
tilton 3 skivig koppling
orginal drivaxlar o knutar och lammeldiff
inredning :
sparco evo stolar
autometer mätare
[img][img]http://i3.photobucket.com/albums/y78/Si ... 010001.jpg[/img][/img]
[img][img]http://i3.photobucket.com/albums/y78/Si ... 0003-1.jpg[/img][/img]
mvh robban