M46 känns underlig i växlarna

Kopplingar, drivaxlar & växellådor
vikko
Ganska mycket laddtryck

M46 känns underlig i växlarna

Inlägg av vikko »

Har en lite konstig fråga, men på en M46 låda, finns det nått som kan gå snett om man bara lyfter på locket på en sån? Gjorde det av gammal m40 vana när jag skulle kolla och fylla olja sen skruvade jag bara dit det igen.. Är det nått som kan gå snett då? Har inte rört nått bara lyft på locket och skruvat dit det igen.

Växlarna känns allmänt konstiga, känns som en gräddvisp hela lådan och växlarna går i jättelätt man hör inte att dreven ändras typ, dom som bara går i men man kan typ blåsa på spaken så faller dom ur, så det är som att dom inte går i ordentligt typ.. Det ska ju som klinga sådär härligt när man crossväxlar med bilen avstängd, har inte provkört än för motorn är inte helt klar än.

Nått känns fel, kan ju ha gjort nått fel med kopplingen eller spakstället också men det ska vara rätt tycker jag.
Väl mött,
Viktor
Blom
Forumsberoende

Inlägg av Blom »

nu var det typ 100 år sen jag rev isär en M46 men det ska sitta 3st kulor med fjädrar i framkant under locket har har för mig. om dom har hoppat bort så ligger inte växlarna kvar i läge.
pv_power
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av pv_power »

Har du kållat så inte någen fjädet försvan när du lyftye på loket !!
vikko
Ganska mycket laddtryck

Inlägg av vikko »

får kolla det, visste inte om det satt några sånnadär fjädrar med kulor på m46 sitter ju på m40. kollade inte så noga, ska kika. tack
Väl mött,
Viktor
Skriv svar