Sida 1 av 1
Caprice?
Postat: fre apr 02, 2010 8:08 pm
av nitraM
Måste ha större bil.
Och gärna med V8
Är de 350 motorer i Capricen?
Förbrukning?
Tåliga motorer?
Glad Påsk.
Martin
Postat: lör apr 03, 2010 8:08 am
av THE SHOP
jo dom funkar bra! vilken årgång har du tänkt? nyare tror det är 96 och framåt, dom går billigt, LT1 motorn. csb är väl en av världens tåligaste motorer. Hoppas du tänkt en kombi, dom är snygga.
Postat: lör apr 03, 2010 11:45 am
av nitraM
Ja en kombi blir det.
855an har blivit lite för liten.
Tack för svaret.
Postat: lör apr 03, 2010 11:59 am
av Jens Gustavsson
de är fräna jag åkte med järnet här på forumet han har en sån med lite små fix den gick rätt billigt också mins jag.
han hadde nån typ av mappnings bar modul till den så man kunde optimera bränsle och tändning.
Postat: ons apr 07, 2010 11:04 am
av mrgasser
Köp en med Lt1a, i min sitter LO3 den är superslö. Körde jämt med en 245GL
har du hittat
www.caprice.se ?

Postat: ons apr 07, 2010 9:29 pm
av nitraM
Tackar för länken.
Postat: tis maj 11, 2010 7:59 pm
av chevelle427
Har haft 3 st Capricer,alla Hgw:n, en 82:a,en 84:a,båda med en "riktig"motor,Cheva 305.Riktigt trevliga motorer,renoverade motorn i 84:an,högre komp,vassare kam,samt lite tillsnyggade kanaler i topparna,blev en riktigt pigg caprice..Samt en 87:a,med ett bensinslukande missfoster till Oldsmotor(307),slö,slapp och likgiltig..Den som designat den motorn måste ha rökt på rejält..Drack kopiösa mängder bensin,en del förbrändes,resten rann ner i oljetråget,vilket resulterade i att oljefilmen släppte och motorn skar..

Postat: ons maj 12, 2010 11:14 am
av Thunderbolt
Är du säker att den Olds motor var riktigt frisk? Kanske inte konstruktionen i sig som var kass utan bara att motor var slut p.g.a andra saker?
Jag tror att alla kombi-modeller av Caprice hade Lt1 original.
Så om du helt är inne på kombi så lär du få "rätt" motor.
Postat: tor maj 13, 2010 6:07 pm
av Moparboy440
chevelle427 skrev:..Samt en 87:a,med ett bensinslukande missfoster till Oldsmotor(307),slö,slapp och likgiltig..Den som designat den motorn måste ha rökt på rejält..Drack kopiösa mängder bensin,en del förbrändes,resten rann ner i oljetråget,vilket resulterade i att oljefilmen släppte och motorn skar..

Om du hade bensin i oljetråget så var nog motorn absolut inte frisk, troligtvis var kolvringarna dåliga.
Min farsa hade en Caprice med 307 och den var det inget fel på förutom att den var slö.
Postat: tor maj 13, 2010 6:10 pm
av Moparboy440
Thunderbolt skrev:
Jag tror att alla kombi-modeller av Caprice hade Lt1 original.
Så om du helt är inne på kombi så lär du få "rätt" motor.
Dom fanns nog både med L99,L03 och L05 också.
Postat: tor maj 13, 2010 10:17 pm
av mrgasser
jag har 305 tbi i min 92:a
slöö som en 245GL. Köp med lt1a
