Audi 20v + Nissan 200sx s13?
Audi 20v + Nissan 200sx s13?
Går i tankarna att köra med en audi 2,2l 20v (ABY) i en nissan 200sx s13.
Har sett att det går att göra en reggbesiktning med rb25det och den har ju 250hk medans audi motorn har 227hk.
Betyder detta att man kan reggbesikta med audi motorn också eller vad är det som gör att man kan regga med rb25:an? Finns det några papper på vad man får ha i s13 som det finns till volvo 240 t.ex?
/Oskar
Har sett att det går att göra en reggbesiktning med rb25det och den har ju 250hk medans audi motorn har 227hk.
Betyder detta att man kan reggbesikta med audi motorn också eller vad är det som gör att man kan regga med rb25:an? Finns det några papper på vad man får ha i s13 som det finns till volvo 240 t.ex?
/Oskar
Om du reggar med en motor i originalskick så ska det inte vara några problem. Jag har reggat min som ombyggt fordon med en RB25DET och då får man räkna på 15kw/100kg. Min bil skulle få ha ungefär 280hk med den vikten den hade vid registrering så 250hk som är original i en RB25DET var ju inga problem.
Sen hade jag ju ett intyg från Nissan att min motor var i originalskick, men det tror jag inte var nödvändigt egentligen.
Sen hade jag ju ett intyg från Nissan att min motor var i originalskick, men det tror jag inte var nödvändigt egentligen.
Nissan 200sx + RB30DET
Men för att den ska klassa in som ombyggt fordon vad måste mer bytas?Sandell skrev:Om du reggar med en motor i originalskick så ska det inte vara några problem. Jag har reggat min som ombyggt fordon med en RB25DET och då får man räkna på 15kw/100kg. Min bil skulle få ha ungefär 280hk med den vikten den hade vid registrering så 250hk som är original i en RB25DET var ju inga problem.
Växellådan kommer ju bli något kraftigare, räcker det så eller ska man ta bromsar också?
/Oskar
-
- För mycket laddtryck
-
- För mycket laddtryck