Cheva 6.2 disel
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: ons apr 21, 2010 3:22 pm
- Ort: Umebo
Cheva 6.2 disel
Hej.
Ny på detta forum och är minst sagt en Noob när det gäller överladdning.
fick tips om att på denna sidan finns det stjärnor inom området..=)
Okej..
Följande förhands info..
Har en cheva pickup 4x4 från -78 8 footare som har en 6.2 d i sig..
om nå´n har provat dessa dieslar någon gång så vet ni att man har inget på strippen i piteå å göra...fast drar visserligen lika mycke bränsle..
Iallafall,började snoka runt efter ett turbo kit och läste om Banks Sidewinder
ett kit som tydligen fungerar riktigt bra(borde göra det eftersom kittet kostar 36,000:-)..sen svimmade vi..
Turbon som banks använder är en T04B men övrig info på hus storlek och andra mått hittar jag inte...
Så jag undrar helt sonika om nå´n av er här på forumet med garanterat mer erfarenhet än mig kan ha några ideer på storlek/sort
Är ju en 6.2
160hk orginal
Toppeffekt är inte intressant utan mer soppa förminskning
idealet vore att den laddar hyffsat runt 1800-2000v eller vad som är realistiskt..kanske runt 8-9 psi vid maxvarv
(annars ryker väll toppackningen?)
toppeffekt runt 200-220 hk kanske?
Nå´n som har nå´n ide..=)
Doger
Ny på detta forum och är minst sagt en Noob när det gäller överladdning.
fick tips om att på denna sidan finns det stjärnor inom området..=)
Okej..
Följande förhands info..
Har en cheva pickup 4x4 från -78 8 footare som har en 6.2 d i sig..
om nå´n har provat dessa dieslar någon gång så vet ni att man har inget på strippen i piteå å göra...fast drar visserligen lika mycke bränsle..
Iallafall,började snoka runt efter ett turbo kit och läste om Banks Sidewinder
ett kit som tydligen fungerar riktigt bra(borde göra det eftersom kittet kostar 36,000:-)..sen svimmade vi..
Turbon som banks använder är en T04B men övrig info på hus storlek och andra mått hittar jag inte...
Så jag undrar helt sonika om nå´n av er här på forumet med garanterat mer erfarenhet än mig kan ha några ideer på storlek/sort
Är ju en 6.2
160hk orginal
Toppeffekt är inte intressant utan mer soppa förminskning
idealet vore att den laddar hyffsat runt 1800-2000v eller vad som är realistiskt..kanske runt 8-9 psi vid maxvarv
(annars ryker väll toppackningen?)
toppeffekt runt 200-220 hk kanske?
Nå´n som har nå´n ide..=)
Doger
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 100
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 1:05 pm
- Ort: Kiruna
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: ons apr 21, 2010 3:22 pm
- Ort: Umebo
Ojdå..tung gasfot..=)plogbiL skrev:Har en 6.2D med banks turbo kitt.
laddar 0.7 som mest.
Pump uppställd 3/4 varv. Ryker som en caterpillar tills den börjar ladda
3" downpipe, resten 4".
Kör med 33x14.5" däck. tar mellan 1.3 liter till 2 liter milen med eller utan släp.
men du 3/4 varv..låter mycket?
kan du inte skjuta motorn och köra in i en sten(utan personskador)
Sen sälja turbo satsen i stort sett gratis för att du blev religös av krocken?..
Du har inte möjlighet att kolla vad det är för hus i din pump,vad den heter,typ luska ut vad dom använder?
är föressten en före detta kiruna bo,eller rättare sagt Abisko bo.=)
Dogge
-
- För mycket laddtryck
- Inlägg: 100
- Blev medlem: tis aug 29, 2006 1:05 pm
- Ort: Kiruna
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: ons apr 21, 2010 3:22 pm
- Ort: Umebo
-
- För lite laddtryck
- Inlägg: 6
- Blev medlem: ons apr 21, 2010 3:22 pm
- Ort: Umebo