Sida 1 av 1

turbo konvertera 3l volvo sexa

Postat: tor maj 27, 2010 1:20 am
av smen
har i mina funderingar att turbokonvertera rad sexan. men funderar dock på kompsänka den eller ej. samt tipps på hur jag ska lösa oljereturen. någon som vet, kan vara skoj att få lite roligare körning.

Postat: tor maj 27, 2010 1:49 am
av The
Sökfunktionen har nog massa svar åt dig. Knappast en avancerad fråga heller.

Postat: tor maj 27, 2010 9:35 am
av calle Bengtsson
tjena menar du vita sexan, den finns jue som turbo kolla lite på motoblocket kanske finns gjutena vårtor där ! returena sitter annars är det enklaste att kolla efter en s80 t6 maskin då har du mkt gratis så att säga

tror att det bra att kompsänka lite grann sen beror allt på hur du mkt effekt du skall pressa ur. och vad för styrsystem du skall köra. vi har kört en s80 t6 i långloppsbil gick så finns behövde inte växla ens :)

berätta gärna mer om hur du har tänkt osv. :)


MVH ej hobby moderator Calle.

Postat: tor maj 27, 2010 7:54 pm
av smen
okej där ser man ;) då skall jag ta en titt på det. jo det är vit 6.an. hade väll bara tänkt till en börgan få lite mera fart pån men sen vet man ju aldrig hur det kommer att skena iväg. funderade på att kanske hinka i ett k27 agg som finns till övers. större spridare om så kanske behövs. skall kolla kompet pån imorn så får jag se om det blir en kompsänkning eller ej. vet ej hur jag skall göra när det gäller programvaran om det skall få bli orginal eller om man skall inskaffa ett annat. men som sagt än har jag inte påbörgat processen. har ju asconan som snart e klar men dock dåligt uppdaterad på sidan men det kommer det oxå.

Postat: lör jun 05, 2010 9:44 am
av Brandt
Håller själv på att lyfta ner en B6304 med turbo i min 960.
Det enda som är gjort är:
Adapter från original grenrören.
HX35
Oranga spridare från 850 turbo.

Tänkt att tanka e85 och bara ladda runt 0.5

Postat: lör jun 05, 2010 1:00 pm
av auspuff
Är typ 14:1 i kompförhållande på Vitsexan.

Polarn åker dubbelturbo b6304, har för mig han åker 139,5 stakar och V70R kolvar med 3,0vev. Laddar 1,4 med 2x td04-16t.. Rör på sig!

Postat: tor jun 24, 2010 2:56 pm
av Brandt
auspuff skrev:Är typ 14:1 i kompförhållande på Vitsexan.

Polarn åker dubbelturbo b6304, har för mig han åker 139,5 stakar och V70R kolvar med 3,0vev. Laddar 1,4 med 2x td04-16t.. Rör på sig!
Så mycket är väl det inte original i komp??

Nu är min provkörd med HX35, 850 turbo spridare och e85.
Laddar 0.5 bar och flyttar på sig bättre än original.
Bygget har kostat en tusing :thumbright:

Postat: tor jun 24, 2010 4:02 pm
av lovepow
Brandt skrev:
auspuff skrev:Är typ 14:1 i kompförhållande på Vitsexan.

Polarn åker dubbelturbo b6304, har för mig han åker 139,5 stakar och V70R kolvar med 3,0vev. Laddar 1,4 med 2x td04-16t.. Rör på sig!
Så mycket är väl det inte original i komp??

Nu är min provkörd med HX35, 850 turbo spridare och e85.
Laddar 0.5 bar och flyttar på sig bättre än original.
Bygget har kostat en tusing :thumbright:
utan att mappa? va liger förbrukning osv på? ingen byggtråd eller liknande? mvh Lowe

Postat: sön jun 27, 2010 10:43 am
av Brandt
Ja, utan mappning. Går jämt och fint, inte kollat förbrukningen än. tyvärr ingen tråd.

Postat: sön jun 27, 2010 11:50 am
av B_Christoffersson
auspuff skrev:Är typ 14:1 i kompförhållande på Vitsexan.

Polarn åker dubbelturbo b6304, har för mig han åker 139,5 stakar och V70R kolvar med 3,0vev. Laddar 1,4 med 2x td04-16t.. Rör på sig!
14:1 i komp nja den uppgiften undrar jag hur du fått fram för de stämmer då inte

Postat: sön jun 27, 2010 7:11 pm
av Stener
11:1 i kompression ligger B6304:orna på.