Tja, de är så att jag har försökt ställa upp laddtrycket på 740'in men när det blir 1 bar så dör motorn tills jag hamnar under 1 bar, jag antar/gissar på att det är tändningen som klipper.
Jag pratade med en kompis och han sa att det satt nån grej som känner av laddtrycket och att den gick att koppla bort genom att dra ur en kontakt.
Bilen ifråga är en usa importerad 740 tic -89
B230 FT Problem med laddtryck, klipper vid 1 bar
ok, hur kan jag kolla om jag har lh 2.2? jaghar kollat efter grejen man kollar felkoder på som sitter vid vänster fjäderben men hittar ingen.
Hur vet man om en box är chippad? det följde nämligen med en box när jag köpte bilen.
EDIT: Boxen som följde med bilen står det jetronic på, innebär det att jag troligen har k-jet sprut?
Hur vet man om en box är chippad? det följde nämligen med en box när jag köpte bilen.
EDIT: Boxen som följde med bilen står det jetronic på, innebär det att jag troligen har k-jet sprut?
Går inte att lura som på b23et tex med laddtrycksvakt. på ft motorerna sitter det i mjukvaran. det brukar klippa vid 1 bar så det är bara att kasta in en chippad box så ska du se att det går går till sig.
borde även börja spika där vid 1 bar vid laddtryck utan chipp.
borde även börja spika där vid 1 bar vid laddtryck utan chipp.
Om man vågar gasa fullt så har man trimmat för lite.