Sida 1 av 1

Svänghjul B230,B23, urtrampningslager?

Postat: fre jun 18, 2010 9:06 am
av Rogga
Jag ska köra med Link så jag kan ju ha trigger på remskivan, så frågan är vilket svänghjul kan man ta för att få på 712 TP lr 698 TP på ?

Undra hur det skulle gå med planasvänghjulet och 698 plattan samt 240mm 20-splines M90 lamell. sen va man ska ha för urtrampningslager för just den kombianatione kan ju vara klurigt att komma fram till ?


Bara att det få plats sen stifta om och borra/gänga nya hål gör mig inget..

Re: Svänghjul B230,B23, urtrampningslager?

Postat: fre jun 18, 2010 1:14 pm
av Dennis Öhman
Rogga skrev:Jag ska köra med Link så jag kan ju ha trigger på remskivan, så frågan är vilket svänghjul kan man ta för att få på 712 TP lr 698 TP på ?

Undra hur det skulle gå med planasvänghjulet och 698 plattan samt 240mm 20-splines M90 lamell. sen va man ska ha för urtrampningslager för just den kombianatione kan ju vara klurigt att komma fram till ?


Bara att det få plats sen stifta om och borra/gänga nya hål gör mig inget..
Finns ju några sätt, justera på skruven går, den vandrar ut bra då, eller svarva en hylsa som du sätter i den som går utan på med tjock topp..

Postat: fre jun 18, 2010 1:33 pm
av Rogga
Ja då e nog det ingen störe fara iaf, bara luska ut då vilken platta man ska ta...

Båda funkar iaf till 240mm lamel..



Dennis Öhman skrev: Vad pallar en 698a?
3082 999 698 är till BMW M3 3.0 Dubbelmassa-svänghjul..

Håller för: ca 530nm med org. lamell å ca 740nm med 4 puckat sinter

712:an ärnen förstärkt till B230 turbo m fl med M90 växellåda. Till det s k
dubbelsvänghjulet. För vridmoment upp till 525 Nm med standard organisk lamell.


698an få då jag tag till bättre pris iaf än 712:an

Postat: fre jun 18, 2010 4:14 pm
av Dennis Öhman
Rogga skrev:Ja då e nog det ingen störe fara iaf, bara luska ut då vilken platta man ska ta...

Båda funkar iaf till 240mm lamel..



Dennis Öhman skrev: Vad pallar en 698a?
Håller för: ca 530nm med org. lamell å ca 740nm med 4 puckat sinter
712:an ärnen förstärkt till B230 turbo m fl med M90 växellåda. Till det s k
dubbelsvänghjulet. För vridmoment upp till 525 Nm med standard organisk lamell
Vad kostar varje platta? Och var har du kollat? Måste själv ha en och har varit inne på 712an..
Men inte klarar 698an 740nm med sinter om den pallar 530nm med original lamell väl? Man säger ju i regel 30% extra.
Blir 682a: 689nm
Blir 712a: 682,5nm
Ska verkligen svänghjulet vara helt plant för 682an? isåfall behöver man ingen grop ju, bara schimsa upp plattan..

Postat: fre jun 18, 2010 4:57 pm
av Rogga
Dennis Öhman skrev:
Rogga skrev:Ja då e nog det ingen störe fara iaf, bara luska ut då vilken platta man ska ta...

Båda funkar iaf till 240mm lamel..



Håller för: ca 530nm med org. lamell å ca 740nm med 4 puckat sinter
712:an ärnen förstärkt till B230 turbo m fl med M90 växellåda. Till det s k
dubbelsvänghjulet. För vridmoment upp till 525 Nm med standard organisk lamell
Vad kostar varje platta? Och var har du kollat? Måste själv ha en och har varit inne på 712an..
Men inte klarar 698an 740nm med sinter om den pallar 530nm med original lamell väl? Man säger ju i regel 30% extra.
Blir 682a: 689nm
Blir 712a: 682,5nm
Ska verkligen svänghjulet vara helt plant för 682an? isåfall behöver man ingen grop ju, bara schimsa upp plattan..
Vet inte hur svänghjulen ska vara till viceverca svänghjul :( plant lr nedsvarvad anligning för lamell, iofs som du säger kanske man kan chimsa ut TP

Man måste iaf ändock stifta om och borra ny hål/gänga för vilken som TP ska jag tro
Ca 3200:- för 712:an


tagit från http://www.kgtrimning.com/kopplingspec.htm

Tryckplatta 240mm förstärkt till B230 turbo m fl med M90 växellåda. Till det s k
dubbelsvänghjulet. För vridmoment upp till 525 Nm med standard organisk lamell.
TP-712 3295:-



Ca 3300:- för 698:an där jag bruka handla betydligt billiagre än den undre

va där jag såg dom hade Nm angivet

http://www.stylingkompaniet.com/shop/ca ... b7e9eadcc2