Sida 1 av 2

säga vad man vill om bugatti veyron

Postat: ons jul 07, 2010 7:05 pm
av AntonD
http://motor.msn.se/nyheter/2010/07/05/ ... ge-content

men fort går dom, speciellt specialutgåvan. fast snygga, mjaa. men stor ingenjörskonst i det hela! fast gillar inte w16motorn, lite väl vulgärt

Postat: ons jul 07, 2010 8:40 pm
av Daniel-635
Intressant klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=j6cyk9mQWM4

Deras hemsida har mycket läsvärt !
the 400-to-0-km/h deceleration is a matter of less than 10 seconds.
Och
The mighty, 1,001-horsepower sixteen-cylinder four-wheel drive can be felt and driven through a wide spectrum of revolutions per minute. Constant 250 km/h require only 270-280 of the Veyron’s horsepower. More than 700 HP are continuously “on standby”
Sjukt att ha 700Hp kvar vid 250 Km/h :shock:

Jag hyser också lite hat kärlek till bilen, den är helt klart en imponerande bil, men det är mer "känsla" på något sätt i tex. en Koenigsegg.

Postat: ons jul 07, 2010 9:54 pm
av stefan j fd cab
rätt coolt att koenigsegg ändå var snabbare hos top gear trots veyrons luftbroms
iof så är tiderna så lika och bilarna så extrema att bara en riktigt bra racerförare kan få ut allt av dom och dessutom känna skillnaderna - men svensken var snabbare :thumbright:
heja sverige!

Postat: ons jul 07, 2010 11:29 pm
av mbma
Daniel-635 skrev:Intressant klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=j6cyk9mQWM4

Deras hemsida har mycket läsvärt !
the 400-to-0-km/h deceleration is a matter of less than 10 seconds.
Och
The mighty, 1,001-horsepower sixteen-cylinder four-wheel drive can be felt and driven through a wide spectrum of revolutions per minute. Constant 250 km/h require only 270-280 of the Veyron’s horsepower. More than 700 HP are continuously “on standby”
Sjukt att ha 700Hp kvar vid 250 Km/h :shock:

Jag hyser också lite hat kärlek till bilen, den är helt klart en imponerande bil, men det är mer "känsla" på något sätt i tex. en Koenigsegg.
alla fyra delarna va mycket intressant att kolla på tycker jag. 100-0 på 2,2 sekunder. det där är helt sjukt :shock:

Postat: tor jul 08, 2010 9:28 pm
av AntonD
Daniel-635 skrev:Intressant klipp.

http://www.youtube.com/watch?v=j6cyk9mQWM4

Deras hemsida har mycket läsvärt !
the 400-to-0-km/h deceleration is a matter of less than 10 seconds.
Och
The mighty, 1,001-horsepower sixteen-cylinder four-wheel drive can be felt and driven through a wide spectrum of revolutions per minute. Constant 250 km/h require only 270-280 of the Veyron’s horsepower. More than 700 HP are continuously “on standby”
Sjukt att ha 700Hp kvar vid 250 Km/h :shock:

Jag hyser också lite hat kärlek till bilen, den är helt klart en imponerande bil, men det är mer "känsla" på något sätt i tex. en Koenigsegg.
tack för "film"tipset

gillar att 4 nya michelindäck till veyron kostar 17,000 dollar*

finns det inga typ Nürburgring-tider på veyron? för jag har ingen uppfattning överhuvudtaget om hur den är på bana

finns det klipp på när den kör på top gear banan? har totalt missat...

Postat: tor jul 08, 2010 9:41 pm
av no1_martin
Jag fattar inte varför såna prestandamaskiner skall vara så lyxiga och näst intill Bling Bling. Denna Veyron frångick ju det lite :thumbright: Mercedes är ingen favorit för mig men de har ju slagit huvet på spiken när de skulle bygga supersportbil.

http://www.youtube.com/watch?v=wlSbyL2o ... re=related

Bild :thumbright:

Postat: fre jul 09, 2010 1:21 am
av mbma
dom har väl aldrig fått köra den på top gear dom låter dom inte låna en bil för att göra det. eller har jag missat något om det hela?

Postat: fre jul 09, 2010 9:02 am
av BeeMeR
mbma skrev:dom har väl aldrig fått köra den på top gear dom låter dom inte låna en bil för att göra det. eller har jag missat något om det hela?
Dom har kört den ett flertal gånger i Top Gear.

///zemrén

Postat: fre jul 09, 2010 10:34 am
av mbma
BeeMeR skrev:
mbma skrev:dom har väl aldrig fått köra den på top gear dom låter dom inte låna en bil för att göra det. eller har jag missat något om det hela?
Dom har kört den ett flertal gånger i Top Gear.

///zemrén
ja det vet jag men han skrev på deras bana. men kanske skulle skriva med det fast va lite lat:) för sitter kollar igenom massa top gear avsnitt senaste dagarna och där sa dom att dom vägrar låna ut en till dom.

Postat: fre jul 09, 2010 2:05 pm
av Hjorleifsson
mbma skrev:dom har väl aldrig fått köra den på top gear dom låter dom inte låna en bil för att göra det. eller har jag missat något om det hela?
jo http://www.youtube.com/watch?v=3CRV6xDpkZo


för övrigt så tycker jag skoda (hahahah) stöld av multiremspännare på bmwfabriken

Postat: fre jul 09, 2010 7:59 pm
av mbma
okej det hade jag missat faktsikt=)
men var ju inget förvånande att den inte hamnade högre på listan. bilen är ju bara snabbaste i världen rakt fram. svänga är nog bra mycket svårare samt dyrare att få den bli snabbaste bil att kunna göra.

Postat: fre jul 09, 2010 8:37 pm
av AntonD

Postat: lör jul 10, 2010 7:15 pm
av AntonD
mbma skrev:okej det hade jag missat faktsikt=)
men var ju inget förvånande att den inte hamnade högre på listan. bilen är ju bara snabbaste i världen rakt fram. svänga är nog bra mycket svårare samt dyrare att få den bli snabbaste bil att kunna göra.
nu va den ju inte direkt seg runt banan, på papperet snabbare än enzon. men bugatti hade ju inte som mål att bygga en snabb banbil heller

Postat: lör jul 10, 2010 8:34 pm
av mbma
ja att den är snabbare på pappret spelar ju inte så stor roll.. det är liksom i verkligheten det räknas.
nej jag vet dom utvecklade bilen bara för att visa det gick köra så snabbt rakt fram. medanas många andra super bilar försöker gå så snabbt som möjlig i kurvorna så väl som rakt fram.

på pappret spelar ju inte så stor roll i detta samanhang. enlig pappret ska veyron kunna gå 280 mph tydligen. men eftersom den inte klarar av det så är det skit samma=)

Postat: lör jul 10, 2010 9:10 pm
av AntonD
skrev rätt knepigt, vet inte varför ja skrev på papperet. menade kanske att 1.18.4 mot enzons 1.19 på tog gear banan egentligen inte betyder att veyron är snabbare. dels är det så liten skillnad, sen är ju inte stig en robot. om det ens va samma person som körde enzon och bugattin.

kortare att skriva "på papperet", fast menade inte på papperet som man egentligen menar