Sida 1 av 14
Nicklas 740 16v turbo.
Postat: ons aug 18, 2010 12:42 pm
av icklas
Tjenare, jag håller på att pyssla lite med bruksbilen..
Just nu händer det väll inte så mycket, väntar på bredbandslambda och lite mätare samt att tryckrören och lite småplock återstår att göra.
Tanken va att den bara skulle agera bruksbil, men eftersom ja hade turbo och wg låg på hyllan så trilla man ju dit.
Blir en snik variant till en början tills ja börjar jobba igen

..
B234f orörd
kkk27
kopia tial 38mm wg
adapter grenrör 48mm
3" DP - 2,5system
370cc @ 3bar spridare
PPF kopia dump 40mm
Tänkte väll börja där, sedan blire väll ett MS, sinter m.m allt eftersom pengarna strömar in.

Postat: ons aug 18, 2010 12:49 pm
av icklas
Det som är gjort runt om bilen är enbart sänkning, samt dubbla K-hämmare bak och 17" fälgar. annars är den helt original.
hade väll tänkt ladda med denna setup, kanske max 0,8bar. tror inte orginal kopplingen hänger med så långt så det blir att lägga beställning på en 4puckad sinter ganska omgående.
MVH
Postat: ons aug 18, 2010 5:15 pm
av RickardP
Kom ihåg att jag har en tryckplatta du ska få prova om den passar med innan du slänger upp nya lamellen.
ms lite större spridare och en bra bränslepump (kanske du redan hade?) så kommer den gå som ett skott sen

Postat: ons aug 18, 2010 6:02 pm
av icklas
Ah just ja, ah vi får kolla på det sedan:).
fick ett brev idag som innehöll AEM uego bredbands lambda.
samt fått 2st lambda muttrar svarvade, dock va det inte m14 1,5 till bredbands sonden

...
Sedan äre ju skönt med riktiga pressade slangar så man slipper läckage..

Postat: ons aug 18, 2010 6:16 pm
av RickardP
Fint, samma slang som jag har ju. Micke som har pressat åt dig eller?

Postat: ons aug 18, 2010 6:45 pm
av icklas
Japp, Micke som ha pressat:)
Postat: ons aug 25, 2010 3:19 pm
av icklas
Jahapp, ha inte hänt här så mycket.
köpte 3st mätare av nån kille här på forumet och så har jag bett far min skicka iväg ritning till finmekaniska som ska göra lambda muttrar åt mig.
så det ja väntar på nu är väll att få

- ur röva å borra oljeretur samt svettsa fast muttarna då dom är klara.
får väll se om det blir nå att ha av denna snik motor, annars blire att kö orginal å bygga motor vid sidan av i vinter.. känns ändå som sesången redan är över..

Postat: tor aug 26, 2010 6:39 am
av Da_Snake
Sesongen tar inte slut bara för att det blir höst/vinter vet du väll Nicklas....
Du glömde ju gå upp och hämta en ic igår innan ni åkte.

Postat: tor aug 26, 2010 10:49 am
av icklas
Da_Snake skrev:Sesongen tar inte slut bara för att det blir höst/vinter vet du väll Nicklas....
Du glömde ju gå upp och hämta en ic igår innan ni åkte.

jo nu när du slänger ihop vinterbil så vart man ju sugen:), bara det bli bra vinter!.
ang ic,n så antar jag att ja å rikard kommer va i krokarna nästa vecka igen
tror ja kan prova köra lite till nästa helg, borrade oljeretur i blocket idag på morgon. och finmekaniska bör nog ha gjort lambda muttrarna till imorgon. sen är det bara att kasta ihop allt!.
Postat: tor aug 26, 2010 1:22 pm
av Da_Snake
Jag har både snitt och tapp M18*1,5 om du behöver ha fler muttrar eller pluggar sen. Frågar du riktigt snällt får du använda svarven också..

Postat: tor aug 26, 2010 4:25 pm
av Stener
Finns ju färdiga lambdamuttrar att köpa för mer eller mindre ingenting...
Postat: tor aug 26, 2010 7:22 pm
av icklas
Stener skrev:Finns ju färdiga lambdamuttrar att köpa för mer eller mindre ingenting...
att ha en far med bra kontakter gör att det blir att kosta ingenting:)
får se hur desperat ja blir om ja inte får muttrarna i början av nästa vecka. då blire väll att fara iväg å handla muttrar..
snart kommer ju snön och vill väll hinna prova lite barmark innan dess

Postat: ons sep 01, 2010 7:29 pm
av icklas
eftersom min oljepump tydligen kasta in handduken så blire ingen uppstart i helgen:(.
så om nån har en fungerande pump till b234f eller ett komplett block ink pump så är det intressant.
tills dess får ja fixa med blivande isbilen som ska hämtas i veckan, en gratis 745!

Postat: ons sep 01, 2010 10:30 pm
av RickardP
Vafan

Är det svårt att byta pumpen då? Men bör väll inte kosta många kronor att hitta en bra beg. till ett b23 block?
Postat: tor sep 02, 2010 8:17 am
av Da_Snake
Jag tror jag har några 234f står och skräpar, borde finnas nån oljepump på nån av dom.